Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bokhandel i London

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Jag ska åka över till London nästa vecka och springa runt med min kamera. Jag måste ju dock ta lite pause från fotograferandet och tänkte då gå in i en stor bokaffär där det finns en massa fotoböcker. Både tekniska och även böcker av kända fotokonstnärer.

Nu undrar jag om ni vet någon sådan stor bokaffär?

/ Marcus
 

mc bruno

Aktiv medlem
Tittade igenom de bokhandlar som fins pa den sida han med samma namn som jag lagt in (dock inte jag). Sjalv bor jag i brighton och den basta bokhandeln har med fotobocker ar defenitivt "Borders".
 

Brummelisa

Aktiv medlem
mc bruno skrev:
Tittade igenom de bokhandlar som fins pa den sida han med samma namn som jag lagt in (dock inte jag). Sjalv bor jag i brighton och den basta bokhandeln har med fotobocker ar defenitivt "Borders".
Snyggt namn du har (fast du stavar fel :) )

Ska kolla på Borders

/ Marcus
 

mc bruno

Aktiv medlem
Nej nej, det ar jag som stavar det ratt. Om man ar svensk ska man stava det med k, allt for att forvirra de stackars efterblivna engelsmannen.
 

ThomasRaden

Avslutat medlemskap
Ja, Borders är väl bra i London, men har Foyles lagt ner? Den är ju eller var en av världens största bokhandlar.
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Kolla: http://www.talkingcities.co.uk/london_pages/shopping_books.htm

Foyles är tydligen inte så galen som den var förr med sitt totala kaos. Den är inte längre Londons största, ser jag på den sidan.
Klassiska Dillons heter något annat, men är väl kvar mittemot University Colleges sydsida och Birkbeck College (nära Russell Square). Närmaste tunnelbana är antingen Russell Sq. eller Goodge St. (Har glömt vad gatan heter. Puben Marlborough Arms ligger på samma gata.)
 
Senast ändrad:
ANNONS