Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyffsat pris på 350D Kit på Elgiganten..

Produkter
(logga in för att koppla)

MarkusL

Medlem
Verkar som att elgiganten säljer 350DKit för 6.595:- (dock slutsålt naturligtvis...)

Otroligt prisvärt... om det nu inte är en felskrivning.. (eller jag som läser helt åt skogen fel..)


/Markus
 

Aton_

Aktiv medlem
"Konstigt" lågt pris. Kul om det stämmer!
Men det är ju i o f lätt att ha låga priser när det inte finns någon produkt till försäljning :)
 

MarkusL

Medlem
Hm... 6595 * 1.25 blir rätt så nära det föregående priset på 8245:-..

Kan det va så att Giganten "missat" att ta med momsen tro...
 

fluffan

Aktiv medlem
Såg den annonsen för 1 1/2 vecka sedan, då fanns de 350D kvar att beställa via internet så priset stämmer nog, annars borde de ha upptäckt det och ändrat priset, de har ju haft 1,5 vecka på sig att upptäcka det menar jag.
 

Pojken

Avslutat medlemskap
Nej men jag köpte min 20D för 15500:- i januari tror jag det var. Jag tyckte det var hyfsat pris med tanke på att cyberfoto tog 15800:-
Jag tycker om elgiganten. Har dom inte grejerna man vill ha där så beställer dom bara. Och man får givetvis bästa pris.

/Daniel

PS jag jobbar inte på elgiganten
 

TheJaff

Aktiv medlem
Jag fick min 350D från Elgiganten för ca 2.5 vecka sedan då den kostade 8295 (det bästa priset för kitet i Sverige just då har jag för mig). Jag ringde idag och frågade om priset de har nu och efter en stunds väntan fick jag till svar att de inte har någon prisgaranti över internet.

Jag förklarade att jag har ju fortfarande öppet köp och det är ju lite onödigt att jag ska behöva skicka tillbaka min kamera och beställa en ny och det höll hon med om. Hon skulle höra med "internet-gruppen" och återkomma på måndag.

Sköter dom det här lite snyggt tycker jag att de borde ge mig mellanskillnaden tillbaka utan krångel. Men jag har inte några stora förväntningar när man har med ett "gigantiskt" varuhus att göra :)
 

RolandM

Aktiv medlem
MarkusL skrev:
Verkar som att elgiganten säljer 350DKit för 6.595:- (dock slutsålt naturligtvis...)

Otroligt prisvärt... om det nu inte är en felskrivning.. (eller jag som läser helt åt skogen fel..)


/Markus
Ett smart sätt att få in kunden i butiken att köpa 350D till ett pangpris, men så är den slutsåld. Kunden får naturligtvis ett erbjudande om att köpa en annan kamera. En kamera med avsevärt bättre marginal på för handlaren och kunden slipper gå tomhänt från butiken som ligger på ett gärde där motorvägen börjar långt ifrån bostaden.
 

RolandM

Aktiv medlem
TheJaff skrev:
Jag fick min 350D från Elgiganten för ca 2.5 vecka sedan då den kostade 8295 (det bästa priset för kitet i Sverige just då har jag för mig). Jag ringde idag och frågade om priset de har nu och efter en stunds väntan fick jag till svar att de inte har någon prisgaranti över internet.

Jag förklarade att jag har ju fortfarande öppet köp och det är ju lite onödigt att jag ska behöva skicka tillbaka min kamera och beställa en ny och det höll hon med om. Hon skulle höra med "internet-gruppen" och återkomma på måndag.

Sköter dom det här lite snyggt tycker jag att de borde ge mig mellanskillnaden tillbaka utan krångel. Men jag har inte några stora förväntningar när man har med ett "gigantiskt" varuhus att göra :)
Öppet köp. Det tar gärna tillbaka varan, men det innebär inte att de behöver sälja varan till dig igen. Som säljare kan man välja vem man vill göra affär med.
 

TheJaff

Aktiv medlem
RolandM skrev:
Ett smart sätt att få in kunden i butiken att köpa 350D till ett pangpris, men så är den slutsåld. Kunden får naturligtvis ett erbjudande om att köpa en annan kamera. En kamera med avsevärt bättre marginal på för handlaren och kunden slipper gå tomhänt från butiken som ligger på ett gärde där motorvägen börjar långt ifrån bostaden.
Jag tror att de flesta som är beredd att lägga ut pengar för just en 350D (fö den enda systemkameran Elgiganten säljer tror jag?) inte nöjer sig med nåt annat bara för att den inte finns inne när dom kommer dit (ringer man inte först om man har långt att åka?)

RolandM skrev:
Öppet köp. Det tar gärna tillbaka varan, men det innebär inte att de behöver sälja varan till dig igen. Som säljare kan man välja vem man vill göra affär med.
Hmm du låter väldigt bitter. Har du blivit bränd av just Elgiganten eller nåt annat stort elvaruhus? Dessutom, dom behöver inte sälja den just till mig, dom kan få sälja den till min morsa eller farsa eller varför inte en polare?
 

patson

Aktiv medlem
MarkusL skrev:
Verkar som att elgiganten säljer 350DKit för 6.595:-
Ojoj, nu blir jag sugen att slå till på en 350D trots att den är aningen för liten för mina händer, men för det priset kan man nästan inte låta bli. Om det nu stämmer... Suktar annars efter en 20D men den är ju mer än dubbelt så dyr.
 
också tittat på det erbjudandet. Blir bara arg sen när de inte har varan lager. Vad är då poängen med att ens annonsera ut det när man inte kan beställa?
Priset ska vara inklusive moms. Iaf om man tittar på deras prisinformatiuonssida.
 

MarkusL

Medlem
"Ett smart sätt att få in kunden i butiken att köpa 350D till ett pangpris, men så är den slutsåld. Kunden får naturligtvis ett erbjudande om att köpa en annan kamera. En kamera med avsevärt bättre marginal på för handlaren och kunden slipper gå tomhänt från butiken som ligger på ett gärde där motorvägen börjar långt ifrån bostaden."

Tja det låter som Elgigantens standard taktik. Har hört talas om kunder som var först på plats första dagen på en kampanj men ändå så var varan slutsåld.

MEN det står ju klart och tydligt att det är andra priser som gäller i Elgigantens butiker jämfört med Internetvaruhuset.... Så det verkar lite konstigt att locka folk till Internetvaruhuset... ( Nån som vet vart det ligger? :) )

/Markus
 

ski_extreme

Aktiv medlem
MarkusL skrev:
"Ett smart sätt att få in kunden i butiken att köpa 350D till ett pangpris, men så är den slutsåld. Kunden får naturligtvis ett erbjudande om att köpa en annan kamera. En kamera med avsevärt bättre marginal på för handlaren och kunden slipper gå tomhänt från butiken som ligger på ett gärde där motorvägen börjar långt ifrån bostaden."

Tja det låter som Elgigantens standard taktik. Har hört talas om kunder som var först på plats första dagen på en kampanj men ändå så var varan slutsåld.

MEN det står ju klart och tydligt att det är andra priser som gäller i Elgigantens butiker jämfört med Internetvaruhuset.... Så det verkar lite konstigt att locka folk till Internetvaruhuset... ( Nån som vet vart det ligger? :) )

/Markus
Tror knappast att det är Elgigantens standard taktik... Däremot så är det ju så att en Reklamkampanj trycks ett antal veckor innan den släpps, vilket kan medföra att vissa produkter kan vara försenade eller liknande.

Tycker det är bra med en tillgångsgaranti, där man som kund kan få en likvärdig produkt, det är ju något som varken OnOff eller SIBA har.

Sedan gäller ju Elgigantens internetpriser bara på internet och inte i butik.
 
ANNONS