Annons

Blir detta årets bild i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

Baidof

Medlem
Det är nog en het kandidat,det slog mej
direkt när jag först såg bilden.
Det kändes lite som om man väntat på den
här bilden,amerikanerna är nr1 i världen
på marknadsföring.


ojje
 

mjonsson

Aktiv medlem
Måste nog tycka att denna bliden är ganska slående. Inte lika symbolisk som flaggan på halv stång. Men, om man tittar på mannens blick, tänker på att han står i NY:s finansiella centrum, han har portföljen i handen och har varit med om det han varit med om... jag tycker nog att den är rätt bra ändå.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0109/11/skadad/graman.jpg

/Mattias - som för övrigt precis hittat hit.
 

cerox

Aktiv medlem
Håller med

Jag måste påstå att jag håller med till 110%.
Det finns nog inget annat land som är så rädda om sin flagga som amerikanarna. Eller har jag fel?
Den första bilden med brandmännen som tar ner flaggan är min favorit i alla fall. Men även bilden med mannen som håller i sin portfölj säger en hel del om vad han varit med om.
 

Dagobert

Avslutat medlemskap
Rättelse

Flaggan HISSAS faktiskt, inte halas. Det är vad jag har läst i/på flera olika artiklar/bildkommentarer oberoende av varandra.

Och ja, den här bilden har troligen störst chans att bli årets bild!!!
 

Mats Johansson

Ny medlem
World trade center

Bilden är underbar, kanon, den blir säkert årets bild i USA, påminner om statyn där soldater hissar amerikanska flaggan under andra världskriget.
Mats
 

berga

Aktiv medlem
Chansen är mycket stor. Den kommer säkert att bli en klassiker som visas om och om igen.

Det finns en intressant intressant detalj som fotografen avslöjade i sin artikel.
Bilden är DIGITALT FOTOGRAFERAD.

-Anders
 

berga

Aktiv medlem
Förlåt en gammal stofil som inte sysslat med nyhetsfotografi.

Hör fortfarande många fotografer som funderar kring om de skall köpa digitalkameror. Men det är klart, när väl proppen gått så går det fort.

-Anders
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Förlåt en gammal stofil som inte sysslat med nyhetsfotografi.Hör fortfarande många fotografer som funderar kring om de skall köpa digitalkameror. Men det är klart, när väl proppen gått så går det fort.
Det är lugnt. Det jag tyckte var lustigt var att du verkade förvånad över att det var en digital bild. Men de flesta nyhetsbilder som vi ser i utrikessidorna är digitala, Reuters, AP och de andra byråerna.
Precis som nästan alla bilder i Svenskan, Exp, Aft, DN...I princip alla lokaltidningar kör mer eller mindre digitalt. Norrköpings Tidningar var väldigt tidiga att köra digitalt fullt ut, alltså inte bara på "snabb-jobb".
 

marvil

Ny medlem
Var det någon som såg Bilden i DN Lördag/söndag 15 september? Bilden föreställer en affärskvinna, med hennes exklusiva kläder täckta av betongdamm, med handväskan över axeln och glasögonen i handen. Hon torkar ögonen med handflatan samtidigt som en polisman lägger armen på hennes rygg och frågar hur hon mår (eller nåt, det ser så ut i alla fall). I bakgrunden ser man förstörelse och damm. Allt är grått, det är nästan inga färger i bilden. Den bilden är den bästa jag har sett som är relaterad till World Trade Center.

Bilden togs av Corey Sipkin.
 
ANNONS