Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tyska återförsäljare på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)

Scratchen

Aktiv medlem
Kommer inom kort att inhandla Canonutrustning (20D + vertgrepp osv). Tänkte först beställa från USA, men eftersom Canon bara har kontinentalgaranti på sina gluggar har jag börjat snegla mer på Tyskland.

Ska beställa över internet.

Vad handlar ni? Varför handlar ni där? Personliga erfarenheter osv, dela med er, tack!
 

StaffanH

Avslutat medlemskap
Jag köper hos AC-foto http://www.ac-foto.com/

Har nog handlat hos dem 6-7 gånger, oftast i deras affär i Aachen men även via deras hemsida. Tycker de har bra priser och ger bra service.

Har inte varit missnöjd hittills, snarare tvärt om.

Staffan
 

GunnarW

Aktiv medlem
... Digitalpear.de ...
Någon som har handlat där?
Visst. En 350D + blixt. Jag tyckte de gav ett seriöst intryck hela vägen till grejerna var hemma.
Ett aber dock: förskottsbetalningen tar en 3-4 dagar och när den väl landade var kameran inte längre i lager. Den fanns när jag beställde men var inte reserverad. Troligen en del som beställer men sen bara "glömmer" betala och fullfölja. Jag skrev ett missnöjesbrev (engelska) och fick snabbt svar att jag kunde dra mig ur och få tillbaka pengarna. Jag såg inget bättre alternativ och stannade och deras bedömning om återstående lev.tid blev ett par dagar bättre. Dom verkar ha koll på det också m.a.o.
I denna enkla affär utan garanti eller andra besvär har det varit bra och jag inbillar mig att de skulle sköta även det till belåtenhet.
Bra korrespondens. Dom har mer än bara storsäljarna. Seriös internetshop.

Jag tittade också på Geizhals. Pris, köparbetyg, i lager (och se hur det gick), var mina kriterier.
 

Scratchen

Aktiv medlem
GunnarW skrev:
Visst. En 350D + blixt. Jag tyckte de gav ett seriöst intryck hela vägen till grejerna var hemma.
Ett aber dock: förskottsbetalningen tar en 3-4 dagar och när den väl landade var kameran inte längre i lager. Den fanns när jag beställde men var inte reserverad. Troligen en del som beställer men sen bara "glömmer" betala och fullfölja. Jag skrev ett missnöjesbrev (engelska) och fick snabbt svar att jag kunde dra mig ur och få tillbaka pengarna. Jag såg inget bättre alternativ och stannade och deras bedömning om återstående lev.tid blev ett par dagar bättre. Dom verkar ha koll på det också m.a.o.
I denna enkla affär utan garanti eller andra besvär har det varit bra och jag inbillar mig att de skulle sköta även det till belåtenhet.
Bra korrespondens. Dom har mer än bara storsäljarna. Seriös internetshop.

Jag tittade också på Geizhals. Pris, köparbetyg, i lager (och se hur det gick), var mina kriterier.
Tack så mycket Gunnar.
Vi får se hur prisutveckligen blir. Hittills är Digitalpear billigast.
 
Senast ändrad:

StaffanH

Avslutat medlemskap
Kan tillägga att hos AC-foto (säkert fler som erbjuder detta) så kan man beställa med UPS collect on delivery vilket innebär att man betalar för varorna och frakten till UPS-chaffören som levererar. Fördelen är då att man slipper vänta på att förskottsbetalningar etc. ska registreras innan sakerna skickas.

Staffan
 

enghell

Aktiv medlem
Jag köpte min 20D hos AC-foto via nätet.De var mycket trevliga och tillmötesgående.Jag hade kameran i handen på onsdagen efter att jag beställde den 4 dagar tidigare dvs. på lördagen.
 

Geraner

Medlem
Det finns flera bra ställen där man kan köpa fotoprylar i Tyskland.
En av dom bästa är nog "Foto Koch".
http://www.fotokoch.de/index.shtml

Har själv beställt där och fick prylarna innom en vecka. Att betala med Kreditkort går bra.
Bra priser.

Alternativ kan du också betälla på "Technik direkt".
http://www.technikdirekt.de
Dom har lite mera än bara fotoprylar. :)

Men som sagt, först och främst skulle jag rekommendera Foto Koch.
Om du behöver hjälp med översättningen skicka ett mail till mig.

Mvh
Steffen
 

Segeson

Aktiv medlem
Dynax 7D för 8930:-

Beställde från Pixxass i Tyskland förra måndagen och fick grejerna en vecka senare hem till dörren.
Det enda man hörde från dom var att ordern bekräftades och att man skulle sätta in beloppet på deras konto på en bank i Tyskland, sen var det knäpptyst, men en vecka efter beställning stod paketet på trappan.
KM D7D, Sandisk Ultra 1GB och fjärrutlösare 5m för 10335:- inklusive 24euro i frakt.

Jag tyckte det fungerade bra och jag måste bara tillägga att jag inte kan Tyska, det fungerade bra ändå.
Ett tips är att använda denna sidan.
Babelfish översätter ord, meningar och hela webbsidor.

Lycka till med utlandsköpen.
 

Scratchen

Aktiv medlem
Re: Dynax 7D för 8930:-

Segeson skrev:
Beställde från Pixxass i Tyskland förra måndagen och fick grejerna en vecka senare hem till dörren.
Det enda man hörde från dom var att ordern bekräftades och att man skulle sätta in beloppet på deras konto på en bank i Tyskland, sen var det knäpptyst, men en vecka efter beställning stod paketet på trappan.
KM D7D, Sandisk Ultra 1GB och fjärrutlösare 5m för 10335:- inklusive 24euro i frakt.

Jag tyckte det fungerade bra och jag måste bara tillägga att jag inte kan Tyska, det fungerade bra ändå.
Ett tips är att använda denna sidan.
Babelfish översätter ord, meningar och hela webbsidor.

Lycka till med utlandsköpen.
Tack för tipset! "Mitt" paket var billigt där också, känns bra att ha lite återförsäljare att välja bland, snart börjar det bli dags att beställa.
 

T-Max 400

Aktiv medlem
Beställde för 35000kr i julas från technikdirekt.de utan några problem (garantiservice i sverige på trasig kamera o det funkade kanon).
 

julgus

Aktiv medlem
ac-foto fungerade ua. Kändes dock lite amatörmässigt, eller kalla det istället personligt eftersom de verkar göra en hel del manuellt. Jag använde betala vid leverans och UPS körde paket hem till mig. De ville dock ha kontanter och tog ej kort samt hade väldigt svårt att säga ungefäligen när de skulle komma hem till mig (efter 13 definitivt innan 17)...

Mvh
Johan
 

d-play

Aktiv medlem
Jag har haft goda erfarenheter med Technikdirekt.de. Men har du bråttom att få hem grejerna finns kanske snabbare butiker.

Beställde en 350D och ett objektiv (50mm f/1.8). Fick kameran efter 8 dagar. Objektivet hade de inte hemma så den skickade de fraktfritt (eller hade om jag inte bytt VISA-kort under tiden) en vecka senare ungefär.
 

JSL

Aktiv medlem
Köpte mitt 17-40 från
www.directshopper.de

De ville iofs ha förskottsbetalning, vilket tog några dagar men när det väl var avklarat gick det raskt (några dagar).

Lite bök då sidan endast är på tyska, men de har en support som svarar på engelska om det är några problem.
 

Per

Aktiv medlem
Vore kul att veta om någon handlat från www.topvisionshop.com, eftersom dom verkar ligga riktigt bra i pris?

Till skillnad från AC-foto, som svarar blixtsnabbt på mail, så har jag aldrig lyckats få något livstecken från Topvision. Har ni?

/Per
 

JSL

Aktiv medlem
Per skrev:
Vore kul att veta om någon handlat från www.topvisionshop.com, eftersom dom verkar ligga riktigt bra i pris?

Till skillnad från AC-foto, som svarar blixtsnabbt på mail, så har jag aldrig lyckats få något livstecken från Topvision. Har ni?

/Per
Själv är jag alltid skeptisk till folk med en krasslig lina, och här går det inte fort direkt... Det kan ju vara något tillfälligt förståss, men men ..
 

fnurp

Medlem
Beställde min 350D med kit-objektiv från mediaCHECKPOINT förra onsdagen, den 1/6, med Cash On Delivery och igår den 7/6 kom UPS/JetPak och levererade.

Det enda som varit bökigt var att de ska ha betalt i rena kontanter vid dörren.

Som summering, mediaCheckpoint kan rekommenderas, fungerade klockrent!

(Kan rekommendera Babelfish för att översätta från tyska till engelska om ni inte talar flytande tyska.)
 

Ola_E

Aktiv medlem
Topovision tyckte jag låg bra i pris tills det att jag valde land på startsidan topvisionshop.com

Helt plötsligt blev allt mycket dyrare än när jag tidigare gick efter Europriserna...
 
ANNONS