Annons

förlängd garanti när man köper från usa!?

Produkter
(logga in för att koppla)

abbe-abstinens

Ny medlem
Hej,
Jag ska snart köpa en Canon 20d från USA, som en kompis kommer att ta hem därifrån till mig.
Men när jag läste en artikel här på fotosidan så pratades det garanti, att den bara gällde i USA.

Det finns då en 3-years extended international warranty för 80 us dollar. Betyder det att jag kan lämna in den i sverige om nåt skulle vara fel?
betyder det att min helavärlden garanti inte gäller förrän den gamla/vanliga är slut!?
Är det värt 80 dollar?
hur fungerar det, får man ett papper bara!?

titta på:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=details_accessories&A=details&Q=&sku=130400&is=REG

Jag är väldigt tacksam för svar. Och skriv gärna källor om var ni fått uppgifterna ifrån...

Mvh Abbe
 

stoltz

Aktiv medlem
Helt rätt att kameragarantin bara fungerar i USA - Du kan inte ens skicka på service när det gäller den vanliga tillverkningsgarantin, inte när du bor i europa och handlat hos BH. Med Mack-garantin är det möjligt. Så 80 dollar är nog inte mycket att skruva sig över när man köper en dyr kamera med andra handen.

Så bortkastat är det definitivt inte - Man kan ju oftast inte förutse olyckor eller fabrikationsfel.

Jag tog en MACK-garanti när köpte min kamera på plats hos BH, den garantin kostade mig 3000 kr, men det var värt det ifall det skulle hända något - Eftersom Canons USA-garantin INTE gäller för folk som bor i europa.
 

JalleS

Aktiv medlem
Men om den kostade dig 3.000 extra för att täcka upp för den saknade garantin, hur mycket tjänade du då på att handla i USA?

--jalle
stoltz skrev:
Helt rätt att kameragarantin bara fungerar i USA - Du kan inte ens skicka på service när det gäller den vanliga tillverkningsgarantin, inte när du bor i europa och handlat hos BH. Med Mack-garantin är det möjligt. Så 80 dollar är nog inte mycket att skruva sig över när man köper en dyr kamera med andra handen.

Så bortkastat är det definitivt inte - Man kan ju oftast inte förutse olyckor eller fabrikationsfel.

Jag tog en MACK-garanti när köpte min kamera på plats hos BH, den garantin kostade mig 3000 kr, men det var värt det ifall det skulle hända något - Eftersom Canons USA-garantin INTE gäller för folk som bor i europa.
 

stoltz

Aktiv medlem
Jag tjänade Ca 30.000 på att handla kameran på plats i USA - Efter resekostnader.

Bra deal m a o.
 

JalleS

Aktiv medlem
Ok, det var inte en 20D då med andra ord:)

Vilket jag förleddes att tro p.g.a inledningen av tråden.

--jalle

stoltz skrev:
Jag tjänade Ca 30.000 på att handla kameran på plats i USA - Efter resekostnader.

Bra deal m a o.
 
ANNONS