Annons

Online butik i USA förutom B & H eller Adorama

Produkter
(logga in för att koppla)

marianil

Aktiv medlem
I stort behov av hjälp att hitta en online butik i USA som har ett Tamron SP 28-75mm F2.8 XR Di LD-IF Autofocus Zoom Lens for Canon EOS inne.

B & H har inget inne inte heller Adorama eller Amazon.

Har tyvärr bara ytterligaern 1,5 vecka på mig innan mina föräldrar åker hem till Sverige igen.

Tips på butiker online mottages tacksamt med andra ord!
 

jontemannen

Aktiv medlem
Förresten... hakar på med ytterligare en fråga här.
Jag hade tänkt handla på nätet (USA) och få varorna skickade till en vän som jobbar i Washington (som tar hem till Sverige). Nu kommer jag att betala med kreditkort men leveransadressen och min egen adress är ju inte samma. Vet någon om detta brukar ställa till problem?
Ska jag kanske istället sätta in pengar på hans konto och låta honom handla istället?
 

marianil

Aktiv medlem
jontemannen skrev:
Förresten... hakar på med ytterligare en fråga här.
Jag hade tänkt handla på nätet (USA) och få varorna skickade till en vän som jobbar i Washington (som tar hem till Sverige). Nu kommer jag att betala med kreditkort men leveransadressen och min egen adress är ju inte samma. Vet någon om detta brukar ställa till problem?
Ska jag kanske istället sätta in pengar på hans konto och låta honom handla istället?
Det fungerar alldeles utmärkt att beställa fårn B & H med ditt svenska VISA-kort och sedan få paketet levererat till en adress i USA.

Jag har precis beställt en väska på detta sätt som mina föräldrar tar med sig hem till mig.
 

marianil

Aktiv medlem
jontemannen skrev:
B&H svarade "We hope to have them back by the end of May."

Jonas
Fasiken också!

jag har inte fått något besked alls när de kommer få in objektivet igen men om det är i slutet på maj så är det kört för min del.

Mina föräldrar åker hem igen den 20/5 så då kan jag säga tack och adjö till att beställa mitt objektiv från USA och få hem de med mina föräldrar.

Ja, ja, får köpa det på plats i NY i november om jag kan vänta annars får det bli Fotokungen i Stockholm i stället.
 

marianil

Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Har inte www.ritzcamera.com någon butik i NY ?
Jag vill ju som sagt var beställa från nätet så vart butiken finns struntar jag fullständigt i så länge den finns i USA.

Tyvärr har inte Ritz objektivet inne heller och därifrån har jag inte fått något svar heller när de kan tänkas ha något inne heller för den delen.

Några andra förslag på vart man kan tänkas leta?

Tamron har för övrigt inte heller svarat när de kan tänkas börja leverera.
 

marianil

Aktiv medlem
Tolkar iof detta som att den inte finns inne....

"Ships when received from manufacturer - Order Now! "

Har dock mailat och frågat men inte fått något svar.
 

marianil

Aktiv medlem
Finns först om 14 dagar och det är tyvärr för sent för min del.

Svär ve och förbannelse över att jag inte la min order i förra veckan innan de tog slut över allt.

Ja, ja, får väl bara bita i den sura citronen och håva upp pengarna och köpa den här i Sverige i stället till ett dyrare pris.

Ser mörkt ut att hinna få fram ett objektiv till Florida tills den 19/5.

Men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det så jag letar väl vidare.
 

Magnuz

Aktiv medlem
Skumt att det inte finns inne nånstans i USA, jag hade också nämnligen tänkt köpa detta trots alla som klagat på att det gör Backfocus ofta på 28mm läget. Kanske Tamron håller på och fixar till det endel och släpper en uppdaterad version och avvaktar med leveransen? Vad tror ni?

/Magnus
 

marianil

Aktiv medlem
Magnuz skrev:
Skumt att det inte finns inne nånstans i USA, jag hade också nämnligen tänkt köpa detta trots alla som klagat på att det gör Backfocus ofta på 28mm läget. Kanske Tamron håller på och fixar till det endel och släpper en uppdaterad version och avvaktar med leveransen? Vad tror ni?

/Magnus
Det kanske kan vara en möjlig lösning på det hela men varför i hela fridens namn kan inte Tamron själva svara isf när man mailar dem och frågar vad tusan som händer och tänka leveransdatum.

De är knäpptysta.

Hojta till om ni hittar något?

Det enda stället jag har hittat något på verkar vara Beach Camera men de är betydligt dyrare än övriga butiker.

Beach kamera

P.S. Det som avgör att jag inte beställer härifrån är att jag inte kan hitta att jag kan beställa till någon garanti. USA-garantin har jag ju ingen nytta av här hemma i Sverige. D.S.
 

aolsson

Aktiv medlem
Inte för att de har i lager de heller men allmänt sett är Calumet Photo också ett företag där man är hederliga och bra att handla med.
 

marianil

Aktiv medlem
aolsson skrev:
Inte för att de har i lager de heller men allmänt sett är Calumet Photo också ett företag där man är hederliga och bra att handla med.
En stor eloge till dem, de var riktigt snabba att svara på mitt mail som jag slängde iväg idag om när de kunde tänkas ha något objektiv inne igen.

Tydligen skulle Tamron ha skickat en omgång för 4 dagar sedan men den sändningen är tydligen försenad så de väntar och se varje dag numera i stället. Inget besked med andra ord då de inte har den blekaste aning själva.
 

marianil

Aktiv medlem
Anden skrev:
KEH.com är bra och trevliga.

A
Har du beställt någonting från dem personligen?

Deras sida går ju inte att jämföra med B & H eller Adoramas gällande användarvänligheten men det kan jag bortse ifrån. Vill bara veta om jag kan lita på dem!

/Maria - som troligen har hittat ett ställe som kan leverera objektivet i tid!
 

Damocles

Aktiv medlem
Jag är med i några amerikanska forum och de ger keh.com riktigt bra betyg. Det är även flera här på fotosidan som jag vet har handlat från dem.
 
ANNONS