Annons

Köpenhamn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Funderar på att göra en avstickare till Köpenhamn under ett par dagar i sommar. Dels vore det intressant att besöka Louisiana, och dels ta lite bilder på sta'n.
Hur vet man vilka utställningar som visas på Louisiana? Och är det Rådhuspladsen som har mest folkliv?
 

Deagol

Aktiv medlem
Nyhavn är ett måste om du ska fotografera sommartid i Köpenhamn miljön gör sig jättefint i morgon eller kvällsljus. Du når Nyhavn från Rådhustorget ner genom Ströget där du kommer passera en massa fina platser, underbar promenad.

Langelinje ute vid Lille havfrue är också en given hit. Ligger bortanom Nyhavn.

Tycker du om gamla fabriksmiljöer och liknande så ska du ut till gamla B&W varvet.

Christiania är underbart också så länge du inte tar upp din kamera på Pusher Street, då får du räkna med problem.

I närheten av Christiania har du Det runde tårn också.

Zoologisk have kan du inte heller missa.

Klampenborg med Bakkens nöjesfält är jättefin natur och inte långt därifrån har du Charlottenlunds galoppbana.

Fan jag kan göra den här listan hur lång som helst egentligen, tillbringat mycket tid därinne genom jobbet.
 

Kijana

Aktiv medlem
Tack för tipsen! Konstmuseet hade jag väl kunna söka fram själv, men jag var osäker på stavningen. Men nu vet jag, museet heter likadant som den amerikanska delstaten..

Har inte varit i Köpenhamn sen -84, så en del minnen har väl bleknat.
Men jag tänkte försöka mig på att porträttera staden och dess invånare på ett bra sätt. Så om det inte finns särskilda skäl tänkte jag undvika turistställena, kommer nog att snubbla över dem ändå.
 
ANNONS