Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dåligt samvete vid efterbearbetning

Produkter
(logga in för att koppla)

freddag

Avslutat medlemskap
Det är ju som bekant betydligt mycket enklare att uppnå snygga effekter, lägga på olika färgtoner etc, i datorn än i ett labb. Det senare känns mer accepterat, varför? För att det är svårare, alt tar längre tid? Förmodligen. Själv får jag dåligt samvete när jag ökar kontraster eller går igång med kloningsverktyget i min vapendragare Photo-Paint.

Blir en bild bättre för att den har varit jobbig att framställa? Om inte, vad är det som framkallar (jaja) mina känsloutbrott vid efterbearbetningen? Är det en skum mentalitet inom fotovärlden, eller en mindre psykisk rubbning hos mig?
 

henab

Aktiv medlem
neeej! inte en till. Det finns ett halvdussin identiska trådar redan, varav två, tre bara de senaste veckorna.

Hela diskussionen är som ett lik som blev slagen till döds för månader sen men men som folk envisas med att dra upp och banka lite till på, igen, igen, och igen.

*Varför* i herrans namn starta en till?


(Ursäkta utbrottet.)
 

freddag

Avslutat medlemskap
Aha. Kollade bara igenom detta forum efter liknande frågeställningar, och här fanns inga. Jag ber om ursäkt.
 

Tobbe.T

Aktiv medlem
henab skrev:
neeej! inte en till. Det finns ett halvdussin identiska trådar redan, varav två, tre bara de senaste veckorna.

Hela diskussionen är som ett lik som blev slagen till döds för månader sen men men som folk envisas med att dra upp och banka lite till på, igen, igen, och igen.

*Varför* i herrans namn starta en till?


(Ursäkta utbrottet.)

*ASG*

Håller med, nu har även jag börjat tröttna på allt tjafs.

Måste dock gratulera till ditt inlägg som fick mig att asgarva så grejerna på skrivbordert flög =)


/Tobbe
 
ANNONS