Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart kan jag få tag på Chinon-objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

raderad medlem

Aktiv medlem
Är det någon som vet var jag få tag på objektiv till min Chinon? Jag bor i Sthlm.

Finns det några andra objektiv som passar?
 
Senast ändrad:

Linmajon

Aktiv medlem
Ojoj, det finns "hurmångsomhelst" med K-fattning på beghyllorna. Billiga och bra är de ofta också.
Om du har en tidig gammal Chinon kan den ha skruvfattning och det kan vara lite mer problem.
Jag antar att du har K-bajonetten.
 

raderad medlem

Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Ojoj, det finns "hurmångsomhelst" med K-fattning på beghyllorna. Billiga och bra är de ofta också.
Om du har en tidig gammal Chinon kan den ha skruvfattning och det kan vara lite mer problem.
Jag antar att du har K-bajonetten.
Vet inte vilken fattning jag har, men jag tar med mig kameran ut så stan och håller tummarna. Gammal är den i alla fall det är en sak som är säker.
 

everhill

Avslutat medlemskap
Är det skruvgänga så har jag ett Pentacon 29mm/2.8 och en Vivitar TC 2X som letar efter en ny ägare. :)

/MVH Henrik
 

Linmajon

Aktiv medlem
Åsa,
Skillnaden mellan:
K-bajonett=Tryck in knapp och vrid ett kvarts varv moturs och objektivet lossnar.
Skruvgänga=Skruva objektivet 100 varv moturs och objektivet lossnar...
 
ANNONS