Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterier *ist DS

Produkter
(logga in för att koppla)
Uniross uppladdningsbara 2300. Fast jag har inte hunnit använda dem än, jag kör fortfarande på det par CR-V3:eek:r som följde med huset. Har inte hunnit tagit så mycket bilder än, tickar väl på runt 300 i dagsläget. Dessa batterier bör räcka typ 600 - 800. Den typen av batterier bör räcka ledigt 1 000 - 1 200 exponeringar, men de som följer med huset har rykte om sig att inte hålla lika länge som färska man köper i handeln. Vi får väl se hur länge de håller och när jag kan börja använda mina uppladdningsbara. :)

Hälsningar
* Roland
 

marcuspajp

Aktiv medlem
Har någon nån länk till ett test av olika batterier eller så?

Uniross 2500 med laddare är hyfsat mycket billigare än GP och Ansmann och cyberfoto skriver att he håller vad de lovar, men de säljer dem också..

Det är främst dessa jag tänker på.
 
Jag har Uniross Sprint Photo, men den är en äldre typ än den du länkar till och behöver 6 timmar för 2300 batterier (snabbare med 2100 batterier). Vet inte om den klarar 2500, måste prova någon gång. Jag har Uniross 2100 och 2300 batterier, funkar hur bra som helst i min Optio 30. Har inte provat i DS:en än eftersom de batterier som följde med inte har tagit slut än. :)

Jag är väldigt nöjd med den Uniross lösning jag har idag, har haft i ett år och inte givit mig det minsta bekymmer.

Hälsningar
* Roland
 

mohei

Aktiv medlem
Dom CR-V3 som följde med min *ist DS har tagit slut.
Dom räckte till ca 1000 bilder, radering direkt i kameran och ett ständigt kollande på LCD:n. Dessutom till några överföringar till datorn via kabeln.

Grattis till din kamera Kjell!
Jag är toppennöjd med min trots att jag än så länge bara plåtar med MF-objektiv.
 

imtkjlu

Aktiv medlem
mohei skrev:
Dom CR-V3 som följde med min *ist DS har tagit slut.
Dom räckte till ca 1000 bilder, radering direkt i kameran och ett ständigt kollande på LCD:n. Dessutom till några överföringar till datorn via kabeln.

Grattis till din kamera Kjell!
Jag är toppennöjd med min trots att jag än så länge bara plåtar med MF-objektiv.
Tackar! ja det ska bli kul.
Ska idag få min 16-45 istället för 18-55 (ångrade mig, efter läsning här...)
Tänkte dock mest använda mina fasta gluggar.
Håller även på försöka få tag i 85/1.4 som jag
gillar skarpt...
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Det objektivet är nog rätt svårt att få tag på.
Kör man med ett 50mm/1.7 eller 1.4, så blir det ju motsvarande 75mm, nästan lika och dessutom mycket billigare.
 
Har sett att Pentax i Tyskland rekommenderar Sanyo NiMH på 2500 till DS:en, då de är mer stabila i sin kraftgivelse än många andra.

Hälsningar
* Roland
 
ANNONS