Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig med denna bild...

Produkter
(logga in för att koppla)

jebo

Medlem
Hej,
Tog en härlig solnedgångsbild på min flickvänn men kan inte få ordning på den. Är nybörjare så för er som är mer garvade är det säkert en baggis.
Förklara gärna hur ni gör.
mvh
Jesper
 

Bilagor

Anders_S

Aktiv medlem
Inte garvad men lite tid över...
Kunde säkert göras bättre, det jag gjort är minskat skuggorna, lagt på ett varmt fotofilter, minskat mättnaden på de ljusa partierna i stenarna, ljusat upp bilden ett eller två steg och sen ökat kontrasten.
 

Bilagor

jebo

Medlem
Tack!
Klart bättre, jag tycker det ärlurigt att få till tröjan, den ser blå ut men ska vara off-white, typ.
Har du ngt förslag?
 

cwe

Aktiv medlem
Lekte litet med den, jag delade upp bilden i tre lager - bakgrund, tröja och ansikte, och jobbade med dem separat. Justerat kurvor, mättnad, osv... Fick pilla med avmaskningen mellan lagren för att det inte skulle bli en ful kant mellan dem. Slutligen justerade jag styrkan på de olika lagren så att det inte skulle se onaturligt ut.

Så här blev det i alla fall. Lite få pixlar.
-Christian
 

Bilagor

jebo

Medlem
Tack för alla svar!
Helt klart går det att göra ngt bra med den.
Christian, jag tror jag går på din linje och delar upp bilden för att på det sättet kunna arbeta med de olika delarna.
Tack för hjälpen!
 

cwe

Aktiv medlem
Hej Jesper,
alltid kul att pilla lite med en bild, ren avkoppling i hettan! :)
-Christian
 

ariadne

Aktiv medlem
ett försök
vetefanken hur det ser ut men..

efterbelysning , ändrat nivåer, ljuseffekt, och lagt över ett lager med gul/brun färg
 

Bilagor

JosefM

Aktiv medlem
Här har vi mitt bidrag.

Jag har ändrat nivåer, ökat färgmättnad på himmel och vatten. Har ändrat vitbalansen på kvinnan, tyckte att det var för mycket blått. Städat bilden lite med brusbortagning, men bara lite pga av filens storlek.
 

Bilagor

ANNONS