Annons

inget nytt om ny Ultrazoom?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
inget nytt om ny Olympus Camedia Ultrazoom serien?

skulle veta när dom släpper efterföljaren till C765/C770
 

HusKul

Aktiv medlem
får kanske svara själv

Olympus SP-500UZ heter efterföljaren
men fattar inte att dom ALDRIG lär sig att stoppa i stabilator
 

swartz

Ny medlem
Nej det är sant...men grym kamera annars...jag har gjort en kort recension om den på min hemsida! Har en Olympus 750UZ och tycker den duger men fundera starkt på att byta upp mig till SP-500UZ.
 

HusKul

Aktiv medlem
swartz skrev:
Nej det är sant...men grym kamera annars...jag har gjort en kort recension om den på min hemsida! Har en Olympus 750UZ och tycker den duger men fundera starkt på att byta upp mig till SP-500UZ.
ok
hittar inte så mkt info där

sålde min C765 det som var bra med den va att den tog bra bilder
resten var inget att ha

svårt att focusera
trööög som f*n start + mellan bilderna

undrar hur hastigheten är på den nya

om den inte startar under 1sek och mkt snabb mellan bilderna är den kameran inget att ha

jag är helt inne på att köpa en Canon 350D så vi får se
 

swartz

Ny medlem
Ok...kan ju berätta för dig att Olympus SP-500UZ är grymt mkt snabb...det är Olympus nya processor i den, TruePic TURBO bildprocessor. En polare till mig har en Olympus C-55 ZOOM som också använder TruePic TURBO bildprocessor, och den är snabb som bara den...har lånat den av han och provat! Snabb start samt snabb mellan bilderna.

Men men...Canon 350D är också väldigt bra...men ett helt annat pris också!
 

HusKul

Aktiv medlem
swartz skrev:
Ok...kan ju berätta för dig att Olympus SP-500UZ är grymt mkt snabb...det är Olympus nya processor i den, TruePic TURBO bildprocessor. En polare till mig har en Olympus C-55 ZOOM som också använder TruePic TURBO bildprocessor, och den är snabb som bara den...har lånat den av han och provat! Snabb start samt snabb mellan bilderna.

Men men...Canon 350D är också väldigt bra...men ett helt annat pris också!
min C765 hade TruePic Turbo
kan säga att den INTE var snabb
 

swartz

Ny medlem
Men 765 var som 750 med TruePic Turbo...lite annat som spelar in där med...kan bara säga att de nya Olympus är snabbare i allefall...men det är ju upp till dig vad du vill köpa för kamera...för det är helt klart ju mer pengar du betalat desto bättre kamera kan du få!

Jag personligen hade hellre valt Olympus E-300 eller Olympus E-1 än Canon 350D!

Lycka till med ditt köp vilken kamera det än blir!
 
Senast ändrad:
ANNONS