Annons

Fotboll (kamera och objektiv)

Produkter
(logga in för att koppla)

bengtboll

Ny medlem
Jag har fotograferat fotbollsmatcher med flera olika digitalkameror. Nu har jag äntligen bestämt mig för att lägga lite mer pengar och köpa en digital systemkamera för att satsa lite.

Jag har tittat ganska mycket på Nikon D50/D70, men kan inte bestämma mig för vilket objektiv jag ska ha. Är det någon som har några tips om kamera och objektiv-val?
 

potion

Aktiv medlem
Jag kör D70 + Soligors 70-210, f2.8-objektiv. Funkar kalasbra! Skulle dock vilja ha ett 3 eller 400-objektiv, men plånboken springer skrikande och gömmer sig när jag pratar om sånt.. *flinar*
 

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Jag har fotat sonens fotboll och då kan jag själv välja var vid planen jag står och då tycker jag ett Sigma 70-200/2,8 fungerar bra. Är du på större tillställningar kan du ju inte rusa runt som du vill och då behöver du nog en 300 (eller mer!).

Vad gäller kamera kommer du säkert att uppskatta en kamera som autofokuserar snabbt men då rusar de tyvärr iväg i pris. Jag prioriterade att köpa en snabb kamera (förhållandevis i alla fall, Nikon D1x) och köpte en begagnad. Jag har en Nikon D70 också och det går bra att ta sportaktiviteter med den också. Jag vet dock inte hur en D50 står sig mot D70 vad gäller snabb autofokus.
 
ANNONS