Annons

Hur man drar gatufoto till sitt yttersta

Produkter
(logga in för att koppla)

skarpedjup

Aktiv medlem
Visst, det är kreativt!
Dock är det lite svårt att få bilden i centrum, när man inte ser vad man vill fotografera.
 

Stureman

Medlem
Bra idé, hur många gånger har man inte tänkt att detta skulle jag plåta, om jag bara palla dra upp kameran. Jag är dock lite tveksam till bt-headsetet då det är ruskig smurfvarning på det. Jag sitter också och funderar på ett röstkommandoord man skulle kunna säga istället, kanske en harkling. Senast jag hade en webcamera tog den tokrisiga bilder, typ första mobilkkamerorna, men det kanske finns mycket bättre nu? När jag funderar på det, kanske det fungerar med en mobilkamera lika bra, den är ju hyffsat diskret, och man har den med sig, men frågan är om det finns bättre webcameror, men då ska man ju å andra sidan rigga upp ryggsäck å grejer och då kanske det inte... ja ni förstår...
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Det där lär ju dessutom dra en hel del uppmärksamhet.

Varför inte använda en kompaktdigital, montera på lämpligt sätt på brötet och kanske använd en IR kontroll? OM nu kameran har stöd för det eller trådutlösare..
 

Mikebild

Aktiv medlem
Kul, om man skulle gilla teknik så mycket. Men om man nu har dragit stealth till dessa nya höjder, varför i alla dar säga "take shot" bättre med t.ex. "host host"
 
ANNONS