Annons

Nån som vill med till Borgvik?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Jag måste dit, för jag vill gärna fylla ett av rummen på Alsterutställningen med bilder bara därifrån (och har några nya i huvudet som behöver få hamna på papper.)

Tänkte cykla ut till helgen (har barnvakt t.o.m) så är det någon mer som är fotosugen och vill möta upp där kan ni väl höra av er. Fotosällskap kan ju vara trevligt..

Blir nog fler turer med, men helgen nu ska ju bjuda på fint väder och det vill jag inte missa..
 

Picture

Aktiv medlem
Kanske, kanske... vilken tid hade du tänkt dig? Får ta med mig grabben i så fall, men han vill gärna sova någon timme vid 13-tiden. Sova i barnvagnen är inte att tänka på. Men han gillar Borgvik och det gör jag med, som du vet! :)

Sen måste... nä förresten... sen MÅSTE jag dit när höstfärgerna kommer. Kan du hålla koll på lövfärgsutvecklingen i Grumstrakten?
 

lottawe

Aktiv medlem
Lördag efter 14.00 då?
(För den dagen passade Lina bäst med om hon alls kan komma..)
Eftermiddagsljuset är det absolut rätta där om man är ute efter perfekta speglingar och så. Förmiddagssolen brukar inte ligga lika bra genom skogen..
Forsarna är väl öppna nu (vilket de inte var i våras) så vattenfallen borde ju också kunna vara ett vackert motiv.

Hans, klart Marcus ska med.
Jag har dragit på mig "krypapåknänajeansen" nu och är på väg på en strandpromenad med kameran för att dokumentera färgerna åt dig genom en macroglugg. Än ser det mest grönt ut, men ett och annat gult blad finns och några på marken. Fotobevis om att sommaren redan är slut kommer nog i mail sedan...
 

Picture

Aktiv medlem
Hinner nog inte fram förrän till 15.30 eller 16.00 om han ska hinna sova färdigt. Får försöka lägga honom lite tidigare. Ringer dig på mobilen och ansluter till er så fort jag kan om inget annat inträffar.

Skulle det vara försent att börja vid 15-tiden? Så missar jag inte så mycket. Tror i och för sig inte att det blir så mycket fotograferat för mig när Marcus är med, men det är kul både för mig och honom att komma till Borgvik ändå. Det går alltid att planera höstbilderna som jag går och funderar på.
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag cyklar ut nån gång när jag vaknat (antagligen inte tidigt, för det är fest i kväll;)), och stannar nog på ett ställe på vägen.
Skulle tro att klockan hinner bli 14.00 innan jag är i Borgvik.

Sover inte Marcus i bilen? Nåväl, jag har mobilen med mig. Tel: 070-9754052 kan ju vara bra att anteckna för alla som vill med.
Eller ska vi göra upp exakt tid och mötesplats i tråden här?

Ska kolla om Lina blivit frisk nu också. Hoppas..
 

Picture

Aktiv medlem
Kan inte kolla av tråden i helgen så jag ringer dig när jag vet mer (lördag någon gång). Vi kan ju bestämma genom mobilen när och var vi ska träffas.

Sover i bilen? Njae... han hinner inte somna på den sträckan - allt utanför bilen är så intressant!
 

lottawe

Aktiv medlem
Lagom molnigt för lagom långa tider på vattenfall är det ju, men andra fina speglingar kan man kanske glömma idag..

Fast eftersom jag behöver röra mig cyklar jag ut iaf så länge det inte vräker ner regn på mig då (och regna ska det ju inte enligt metrologerna..)
Ses där?

070-9754052
 

lottawe

Aktiv medlem
Äsch, det regnar, rätt ordentligt t.o.m:(

Och med regnet tappade jag cykellusten..
Drar på mig joggingskor i stället och drar ut utan kamera och utan Borgvik som mål.

Borgvik får bli en annan gång för min del.
Pratade nyss med Hans som skulle satsa på bygge i stället och Lina behövde stanna hemma och kurera sig.
 

lottawe

Aktiv medlem
Ha, jag kom också iaf, fast senare och bilburen..
Det sken upp på eftermiddagen och speglingarna var också fina jue:) (men vid inlägget om regnet och första halvmilen på joggingturen Var det grått och vräkte ner..)

När var du där? Såg du inte någon fotograf som smög efter sjökanten eller som "krälade" runt bland vattenfallen med lera på knäna?
Laddar just ut första kameran..
 

lottawe

Aktiv medlem
Och jag var där typ då..
Beviset blir s/v, inte den bästa men den enda jag hann konvertera ikväll som är uppenbart Borgvik
(Fattar inte vad sjutton jag måste dra ner kvaliten så megamycket för att hamna under 50 för, färgen var omöjlig att få ner. Tom s/v här är nerdragen till under 50 i save for web.)
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Det var inte illa utan stativ.
Men den gjorde mig konfunderad, vattenfallsbilden alltså...
Har du spegelvänt den?

Hemsidan ska jag vara så ärlig så jag erkänner att jag glömt eller kanske prioriterat bort för länge iaf.
Borde vara dags att ta tag i alltså så jag ska rota fram tiden i höst. Om ingen anna vill koda?
Lina har ju redan gjort en skiss iaf så eg. är det bara kodandet så det löser sig nog..
 

lottawe

Aktiv medlem
pixelbild skrev:
Nej den ska inte vara spegelvänd.
Ah, det var alltså fallet där nere..
Jag tänkte helgalet.

Nästa gång kan kanske nån ta med fiskarstövlar förretsten?;) Jag har retat mig på några störande pinnar framför fallet flera år nu men inte varit tillräckligt badsugen än..
 

Bilagor

ANNONS