Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leica??

Produkter
(logga in för att koppla)

Torvas

Avslutat medlemskap
Då jag fortfarande inte fått tummen ur och bestämt vad jag vill ha så kom tanken på den oerhört vackra Leica digilux 2 upp i huvudet. Är det någon här som har några åsikter om denna kamera? Är det verkligen så att Leican har både AF och Programautomatik???
 

MartinB

Aktiv medlem
Leica Digilux 2 har all automatik och alla manuella inställningar.
Jag har själv en Panasonic LC1 som är samma kamera bara att deb är i en annan färg och ser lite lite annorlunda ut. Jag gillar kameran mycket. Mitt tips till dig är att köpa Panasonic LC1 istället för Digilux 2 eftersom du får mer tillbehör(ex. vis skyddsfilter) med på köpet till LC1, den är någon krona billigare, den är lite mer välbyggd, har något skönare grepp och är dessutom lite snyggare i helsvart enligt mig.
Intrycket av kameran är mycket bra. Ljusstark och mycket bra optik och riktigt kul att fotografera med.
 
ANNONS