Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ps

Produkter
(logga in för att koppla)

mons

Ny medlem
Hej, jag har en fråga. Är själv ny här och har precis börjat. Undrar bara hur man te.x. tar bort bara vissa färger i ps, eller förstärker vissa. Undrara också vad neat image är

tack //Måns
 

Timo Julku

Avslutat medlemskap
Hejsan Måns.

Grejjen är att det inte finns ett universelt sett att ta bort eller lägga till en färg.
Men, du kan prova image -> adjust -> color levels
Sen finns det natt some heter variations, det fåverkar hela bilden, och du kan se små thumbs av dina möjligheter.

Låna dig en bok på bibblan eller köp en i bokhandlen... PS e stort.

Lycka till

Smiles

Timo
 

Loj

Aktiv medlem
mons skrev:
Hej, jag har en fråga. Är själv ny här och har precis börjat. Undrar bara hur man te.x. tar bort bara vissa färger i ps, eller förstärker vissa. Undrara också vad neat image är

tack //Måns
NeatImage är ett program, som reducerar bruset - det gryniga - i en bild. Finns att ladda ned i provversion från www.neatimage.com

Beträffande färgfördjupning och färgföränding i PS kan jag rekommendera läroböcker i programmet. På www.amazon.co.uk kan du hitta en hel del...


mvh Janne
 
ANNONS