Annons

"Tuffa/hårda" platser i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

pogu

Aktiv medlem
Skall fota lite porträtt/mode och skulle behöva någon "tuffare" plats. Det skall helst vara lite industri, järnvägs miljö eller liknande. Sökte lite i forumen och hittade lite platser, bla. Finnboda vilket skulle vara perfekt, men diskusionen var ett par år och Finnboda ser inte ut som det gjorde då längre....
Vet någon om det finns liknande platser i Stockholmstrakten ?
 

Norfen

Aktiv medlem
Rosersberg

Har själv inte varit där men en vän sa att civilförsvarets övningsområde är lite coolt med brunna fasader m.m.

Mvh
Martin
 

pogu

Aktiv medlem
Magnus: frihamnen är inte så kul längre... Det har satt upp massa staket som gör att man inte kommer fram som man vill.
Vet du några bra ställen där som man kommer ram till ?
Martin: Har varit och tittat där.Skulle kunna funka. Får man vara där ? Kör det inte massa övningar och sådant ?
 

Norfen

Aktiv medlem
Ledsen

Men jag har ingen aning. Jag var där för ca 10 år sedan i ett Scoutsammanhang.

En vän till mig som bor i närheten säger att man får gå dit. Tror att det fungerar som strövområde för de boende i området också....men som sagt det är bara hörsägen.

Mvh

Martin
 

pogu

Aktiv medlem
Beckholmen kanske ja...
"Mörka hålet" har jag aldrig sett. Måste kollas :)
Såg ju ganska bra ut...

Finns det flera ställen ?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Sebastian Landin skrev:
"Mörka hålet" under St Eriksbron kanske?
Yepp, litet men naggande gott. Kallas även Atlasmuren, under S:t Eriksbron på S:t Eriksplanssidan. Nästan som ett galleri för streetart typ Akay. Det är helt öppet, ingen som bryr sig om att du fotar där.
 

pogu

Aktiv medlem
Det ser ut som att det blir en liten tur runt stan i helgen för att reka alla bra tips :)
Tack för all hjälp !

Finns det flera platser ?
 

erik99

Aktiv medlem
Om du åker ut till Vinsta så fortsätt också ut till Lövsta där återvinningscentralen ligger. Den gamla förbränningsanläggningen där är en häftigt slummig miljö/Erik
 

cwe

Aktiv medlem
Nedlagd tågtunnel vid skanstull

Hej,
ett bra ställe är också den gamla tågtunneln vid skanstull. Om du går ner på de (stängda) spåren under broarna vid simhuset/badmintonstadion vid skanstull och följer dom kommer du till en gammal tågtunnel. Både spåren i sig och tunnelentrén är schyssta.

En gammal bild därifrån...
-Christian
 

Bilagor

ANNONS