Annons

Novemberträff

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Det är dimmigt och grått ute och jag har en känsla av att inspirationen börjar tryta hos de flesta av er så här års. Viljan att ta bra bilder finns men idéerna saknas. Vilken tur då att WFS finns! För någon av er sitter säkert inne med en idé om var, när och hur vi ska träffas nästa gång. Kanske finns det någon utställning någonstans som vi kan träffas på? Med efterföljande fika och prat? Eller ska vi försöka träffas på något bra ställe för riktiga höstbilder - ni vet sådana där bilder där man verkligen känner kylan, fukten och mörkret (har vi otur blir det fint väder).

Har du någon idé så skriv in den under den här tråden.

En helt annan sak: den 22 januari var det ett år sedan det hela drog igång. Det var då vi hade den första WFS-träffen. Den 22 januari nästa år infaller på en söndag - ska vi försöka göra något kul då? Liksom för att fira att vi finns kvar och för att vi genom WFS har träffat människor som vi aldrig hade haft nöjet att träffa annars? Jag skulle kunna tänka mig att gå ut och käka något gott någonstans. Ta en öl eller två och bara umgås (kameror är förstås tillåtet att ta med sig vid en sådan träff).

Någon som känner sig sugen på en öl?
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Är det förresten någon som redan innan den 22 januari känner sig jättesugen på en öl, en kopp kaffe, ett glas saft eller något annat som kan köpas på restauranger eller caféer så är jag inte helt emot det heller.

:)
 

lottawe

Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:
Är det förresten någon som redan innan den 22 januari känner sig jättesugen på en öl, en kopp kaffe, ett glas saft eller något annat som kan köpas på restauranger eller caféer så är jag inte helt emot det heller.

:)
Jag:)
Vore kul med en träff där tekniknörderi och bildsnacken fick flyta tillsammans med drickan.

Kanske vi kunde köra någon sån träff i stället för att plåta ute nästa gång? Eller säger jag så bara för att jaginte har några fotoförslag kanske...
 

Picture

Aktiv medlem
Jag håller helt med dig om att det vore trevligt att krypa in på något ställe och bara snacka. Någon mer som är sugen? Kanske får bli i Karlstad i så fall så att de flesta har möjlighet att ta sig hem utan bil? Vet inte när tåg och bussar går som senast åt olika håll, men det löser sig säkert.
 

skohorn

Avslutat medlemskap
WFS) (Picture skrev:
Det är dimmigt och grått ute och jag har en känsla av att inspirationen börjar tryta hos de flesta av er så här års. Viljan att ta bra bilder finns men idéerna saknas. Vilken tur då att WFS finns! För någon av er sitter säkert inne med en idé om var, när och hur vi ska träffas nästa gång. Kanske finns det någon utställning någonstans som vi kan träffas på? Med efterföljande fika och prat? Eller ska vi försöka träffas på något bra ställe för riktiga höstbilder - ni vet sådana där bilder där man verkligen känner kylan, fukten och mörkret (har vi otur blir det fint väder).

Har du någon idé så skriv in den under den här tråden.

Jag har inte varit verksam i era aktiviteter, men nu när man har blivit värmlandsbo vore det kul jätte kul att följa med om det är OK.
Jag bor i Norsbron och här har vi ladugård och öppna fält, det tycker jag är ett tecken på kyla just nu. *burr* Sen har vi ju älven som rinner igenom.
Nån mer som har idéer?
//Paula
 

BabaChacha

Medlem
Jag har som tradition att vara bortrest när WFS hittar på något men den här gången kanske...

Det är svårt att hålla sig i Värmland när det sitter en flickvän och väntar i Umeå .-p
 

Larsdotter

Aktiv medlem
fira, fira, fira!!!

Jag har vart så satans (ursäkta uttrycket, men det är så det känns) trött på min kamera och fotografering och allt som hör till den senaste tiden. Har fått ånkest av att tänka på det...prestationsångest tror jag. En svacka som jag vill kalla det:)

Men...förra veckan tog jag och nåra tjejer i klassen med oss allt roligt makeup och knasiga kläder vi kunde bära och låste in oss i skolans studio nåra timmar! Det var skitkul och jag känner att jag börjar få livet tillbaks:)

Ska ladda upp nåra riktigt roliga boxningsbilder från studiosessionen här innom kort!

I alla fall, vad jag ville komma fram till är att jag hemskt gärna skulle vilja träffa er alla snart och bli lite inspirerad. Fika eller öl låter som en great idea!

Ingen som har canon-objektiv liggande hemma som skulle kunna avvaras för en lagom peng? Behöver ljuskänsligare än vad jag har...vad det nu heter...

hopp!
 

lottawe

Aktiv medlem
Hur sena tåg det finns vetesjutton, men nattbussar går åt de flesta håll på helger. Vet dock inte om de är listade här: http://www.kollplatsen.com/elmer/elmer2.asp men det går ju alltid att ringa kollplatsen också för en kontroll.

När? Snart? frågar jag som inte ens återfunnit inspirationen. Skulle kanske också behöva en sminkad "boxare" framför kameran..

Lina, inget till salu, men väl till låns om du behöver nåt speciellt tillfälle. Längre lån kan säkert funka också. Det är bara att hojta isf om du inte får tag i nåt till salu.

Paula, runt Norsbron finns en hel del jag kan tänka mig plåta. Kyrkan är också fin.
 

Picture

Aktiv medlem
Ah, äntligen en till som känner för en fika eller en öl. Kanske börjar bli dags att bli mer konkret när det gäller datum och plats? Någon som vet något bra ställe där vi kan sitta en stund utan att de slänger ut oss? Förslagsvis i Karlstad så att så många som möjligt kan vara med och gärna någon gång i mitten av november (det är lite barnkalas och annat som är på gång innan dess).

Lina: ser fram mot roliga bilder! :)
 

Larsdotter

Aktiv medlem
Lotta: Låter fint det, kanska kommer och norpar ett objektiv nångång om jag vet i förväg nåt som ska fotas innomhus. Utomhus håller mina egna. Hojta om du hör nån annan som har med!

Hans: Finns inte så många fik i stan som har senare öppetider, nåt som Karlstad borde bli bättre på:) Men det finns ju ofta kaffe på pubar med, så kan man ju välja vad man vill ha:)
Kul om det finns lite större bord, så vi kan sitta tillsammans om vi blir många!
 

lottawe

Aktiv medlem
Nöjesfabriken kanske kunde vara kul. Bowla dricka nåt och plåta sport (bowlingen alltså;)) Sen finns nattklubb på lördagarna iaf vi vill dansa loss också..

Eller lugnare än så med bara bord och dricka kanske? Arena vid torget har ju rätt stora bås. Bra vin och goda sallader, mackor, tortillas e.t.c även för veggies..

Andra förslag? Lina, du kan stan jue..
Apropå optik. Jag kan ha kaffe klart också bara du hojtar först. En 50mm 1,8 (äldre och bättre modellen med metallfattning) kan jag klara mig utan två veckor nu iaf. och sen senare med. Hojta när jag ska slå på kaffe till utlånngen bara..
 

Picture

Aktiv medlem
Bowling låter bra!

En Canonidé det där med bowling!

Här kommer lite skryt - min bästa serie då jag spelade aktivt (det var några år sedan). Ingen risk att det upprepas, kloten har legat inlåsta i ett skåp de senaste sex åren...
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Fast Arena lät bra det också! :)

Ingen som spelar golf, förresten? Mina klubbor har också legat orörda de senaste sex åren och när jag plockade fram dem ur källaren i somras så blev jag rätt sugen på att ge mig ut på en runda... vore kul om någon kände för att hänga med när den säsongen börjar.
 
Senast ändrad:

j.asplund

Aktiv medlem
Nöjesfabriken vore kul. Risken är dock stor att jag huserar i Umeå (med min vanliga otur) när det hela händer så vi får se om jag kan.
 

Larsdotter

Aktiv medlem
För vi ska dansa i neon...

...eller in i ån, som jag länge grubblade över varför de sjöng...

Bowling låter kul men Hans får inte va me:p
Jorå, det är klart du får bara du inte retas när jag spelar i rännan...vilket inte är ovanlgt:)

På med kaffepannan Lotta. Kanke kunde kika på mina s/v rullar nån dag med? *hundögon*
Vet inte om det är nåt att spara på, de börjar bli ganska gamla men...spännande att se vad det är på dem.

Förresten, nån som fotoat med en Praktika nån gång? Min sabos morfar var fotograf på Fryksdalsbyggden och valde en sådan kamera till Micke i typ tioårspresent. Tänkte kanske sätta i en rulla och testa lite nån gång.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Re: För vi ska dansa i neon...

Larsdotter skrev:

Förresten, nån som fotoat med en Praktika nån gång? Min sabos morfar var fotograf på Fryksdalsbyggden och valde en sådan kamera till Micke i typ tioårspresent. Tänkte kanske sätta i en rulla och testa lite nån gång.
Min första systemkamera var en begagnad Praktica Super TL, som jag köpte ca 1973. Förutom huset hade jag en 50/1,8 som var rätt hyfsad tyckte jag då, en 135/2,8(?) som också dög och en sanslöst oskarp 28mm. Jisses vilken kantoskärpa! :)

Om jag kan fika/bowla/öla? Tja.. som vanligt är det beroende på vilken dag det blir. Förresten pratar vi fre/lör eller mitt i veckan?

//Anders
 

lottawe

Aktiv medlem
För min del spelar det inte så jättestor roll om det är vardag eller helg så länge det hamnar på obokad tid och är en vecka där jag lyckas ordna barnvakt..

Vecka 45 ser ut att vara en sån så jag lägger förslaget på den:)
 
ANNONS