Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Johannesburg - Krugerparken

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
Hej,

Någon som har tips på hur man kommer från Johannesburg till Krugerparken? Vill inte köra själv så jag undrar vad det finns för transportalternativ. Vart i parken skall man åka om man bara har ett par dagar på sig?
 

jfafoto

Aktiv medlem
det går massor av bussar till t.ex. nelspruit som är en trevlig men tråkig mindre stad ca: 1 tim från parken. för boende finns dock ett par bra hostels/backpackers där som alla arrangerar turer till kruger. det skall också finnas bussar som tar dig direkt till någon av lodgerna i parken. dock är boende i kruger ganska dyrt. mitt råd är: åk till nelspruit eller white river(ca:30min från kruger) hyr en bil(kruger är mycket lättkört) eller åk på en organiserad tur med något av de många bolagen som arrangerar dagsturer. ett mycket bra ställe är thokozani lodge i white river. dem kan hjälpa dig med allt. en annan ide är att kolla i lonely planet.
 
ANNONS