Annons

Problem med Rawshooter Essentials ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael.b

Ny medlem
Hej !
Jag installerade detta gratisprogram Rawshooter Essentials som raw konverterare vilket fungerade mycket bra jobbade snabbt och utan några probem för min dator , som förövrigt jobbar mycket långsammare med Nikons Capture.
Men då jag inte vill eller har någon anslutning med internet på denna film/foto datorn kunde jag ej registrera mig som programet bad om men det startar ju ändå och säger att det försöker nästa gång att etablera kontakt .... Men nu går det ej att öppna utan är totalt utom kontaktbarhet ??
Kan det vara så att det måste prata med sin tillverkare för att kunna fungera ? Har någon annan varit ute för detta problem?
MVH
Mikael.
 

carlén

Aktiv medlem
Här får du svar ett halvår senare. Jag har precis samma problem med Essentials 1.2 och även med testversionen av Premium 2006: de går inte att öppna.
Jag kör XP Home, Service Pack 2. 1,1 GHz, 786 MB RAM och tillräckligt med hårddiskutrymme.
Till skillnad från dig, Mikael, är jag ansluten till internet. Programmen har ändå inte gått att öppna en endaste gång.
Har du kanske kommit på en lösning vid det här laget?
Någon annan som vet?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Björn, vad har du för processor? Om du har en äldre AMD funkar det inte.
 

Mikael.b

Ny medlem
ett 1/2 år senare

Hej!
Har fortfarande samma problem på den datorn som jag först installerade detta på ,Gjorde en om installation och fick det att fungera ca 1 månad
Datorn är en P-4 Intel på 1,7 Ghz ( eller liknande) samt 1G i ram och mycket ledig plats på Hd .
Så jag provade att installera det på våran bärbara dator ( ganska ny) och det fungerade perfekt programet gick ut och registrerade sig utan problem .
Men efter en tid ca 1 månad så slutade även denna att fungera , det ända som händer är att timglaset visar sig en liten stund om jag försöker att starta programet och sedan inget mer.

Har nu provat att lägga programet på en tredje dator ( laddat ner en version på nätet ) och skall se om denna lever längre .
Än så länge så fungerar det men det har endast gått 3 veckor som prov.

Jag undrar om deras fullversion fungerar bättre så har vi någon som använder den och är helt nöjd??

Mikael.
 

swepri

Aktiv medlem
Re: ett 1/2 år senare

Mikael.b skrev:
Hej!

Jag undrar om deras fullversion fungerar bättre så har vi någon som använder den och är helt nöjd??

Mikael.
Jag har premiumversionen och den funkar utan problem. Jag vill minnas (från Pixmantecs forum) att om man fick startproblem med de tidigare versionerna, så skulle man avinstallera programmet och helst ta bort alla spår i registryt, och sedan göra en ny installation. Man bör som vanligt veta vad man gör innan man pillar i registryt.

Jag kör pentium 4 3,0GHz och XP Pro.

Madan jag skriver så kommer jag ihåg att startproblemen brukade dyka upp om programmet kraschade och avslutades på brutalt sätt. Är det vad som brukar hända dig?
 

carlén

Aktiv medlem
jimh skrev:
Björn, vad har du för processor? Om du har en äldre AMD funkar det inte.
Jim, jag råkar faktiskt ha just en AMD Athlon på 1,1 gigahertz. Varför går inte det? Pixmantec uppger Pentium III, 800 GHz som minimum.
 

carlén

Aktiv medlem
Re: ett 1/2 år senare

Mikael.b skrev:



Jag undrar om deras fullversion fungerar bättre så har vi någon som använder den och är helt nöjd??

Mikael.
Som sagt, jag har provat fullversionens testutgåva med samma nedslående resultat: går inte att öppna.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
carlén skrev:
Jim, jag råkar faktiskt ha just en AMD Athlon på 1,1 gigahertz. Varför går inte det? Pixmantec uppger Pentium III, 800 GHz som minimum.
De skriver också "or equivalent CPU with SSE technology enabled". SSE i AMD Athlon kom först med Athlon XP.
 
ANNONS