Annons

Uppgradering av firmware

Produkter
(logga in för att koppla)

lamotte

Aktiv medlem
Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Efter att ha läst på diverse forum så verkar det som att man borde uppgradera sin kameras (E-500) firmware. Har bla läst att man ska kunna göra detta via Olympus Master som följde med kameran. Men nu har jag kollat runt lite och jag har fortfarande inte fattat hur jag ska göra för att uppgradera kameran. Det verkar inte heller stå i instruktionsboken hur man ska göra.

Så, är det nån här som har uppgraderat sin Olympus och vet hur man ska göra?
 

chappe

Medlem
Olympus Master version 1.32 använde jag när jag uppgradera min Olympus E-300.
Jag tror proceduren är densamma för E-500.

1. Först kopplar du din kamera via USB till din dator som har Olympus Master installerat.
2. Slå på Kameran och svara på frågan som kommer upp i kamera fönstret. Skall vara PC.
3. Om inte programmet Olympus Master inte startar automatiskt så starta upp det.
4. Gå in under menyn ”update Service” och välj ”Update Camera”
5. Sen är det bara att följa instruktionerna på skärmen. OBS Slå inte av kameran förrän programmet säger det.

/Chappe
 

lamotte

Aktiv medlem
Tackar för tipset.

Jag har Olympus Master 1.31 och problemet som uppstår nu är att jag inte hittar någon "update service" nånstans i programet.

Ser ditt program likadant ut som i mitt (se bild nedan). Först trodde jag det var ikonen "upgrade" som syftade till att upgradera kameran, men det är bara Olympus Master som man kan uppgradera (till Plus)
 

Bilagor

lamotte

Aktiv medlem
Jag laddade ner Olympus Studio (som trial) och då hittade jag så man kunde uppgradera firmware, men tydligen finns det ingen nyare firmware än 1.0 (till E-500) iaf inte för tillfället. Det kanske kommer så småningom.
 
ANNONS