Annons

trycka foto pa tyg?

Produkter
(logga in för att koppla)

sara gust

Avslutat medlemskap
ngn som kanner till vad man behover, ngt enkelt och garna billigt satta att fora over en bild ( i pappersform) till tyg...

mvh
sara
 

edsjo

Aktiv medlem
Det finns speciella papper till bläckstråleskrivare som man kan skriva ut på och sedan stryka på för att föra över utskriften till tyg. Jag har gjort det några gånger och det fungerar bra, men det är väl inte fotokvalitet på slutresultatet direkt (OK, men inte enastående). Om du har bilden på papper så måste du ju först scanna in den för att kunna göra på detta sätt förstås.
 

mkpd

Aktiv medlem
Har ingen aning om det går, men kanske kan man stoppa fotoemulision på tyget och framkalla fotot direkt (på tyget) ?
jag har sett att det går på t ex ägg, men d e klart, tyget suger säkert åt sig allt...
 

stefohl

Aktiv medlem
sara gustavsson skrev:
ngn som kanner till vad man behover, ngt enkelt och garna billigt satta att fora over en bild ( i pappersform) till tyg...
Enklaste är väl att köpa canvas, en väv. Det finns flera tillverkare som gör sådant för bläckstråleskrivare. Hahnemühle gör bra canvas.

Om det är för styvt finns det emulsioner att lägga på tyg som gör att det fungerar i en bläckstråleskrivare.

Stefan
 

Happy Horse

Aktiv medlem
Hej Sara.
Man kan få bilderna printade på canvasväv hos Crimson.se. Scanna bilden och ladda upp den på deras hemsida. Jag har beställt en 70x100cm till en kostnad av 555:- ex. moms.
//
Nina
 

Fredrik Calabrese

Aktiv medlem
Emulsion som man kan stryka på kallas för liquid light, man kan stryka på alla möjliga ytor (stenar, akvarellpapper, tyg osv.) Men det kräver tillgång till mörkrum och kunskaper.
 
ANNONS