Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

W.T.J Mitchell på SOL centrum i nästa vecka!

Produkter
(logga in för att koppla)

Danyael_X

Aktiv medlem
Den något välkända författaren och akademikern W.T.J Mitchell kommer till SOL centrum i Lund nästa vecka.

Min instution (kulturvetenskapliga instutionen, avdelningen för intermedialastudier) står för inbjudan av denna forskare av mediasamhället.

Lite böcker som karln har skrivit ser ni här.

http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/103-2951569-9296658?url=index=stripbooks&field-keywords=w.t.j.+MITCHELL&Go.x=0&Go.y=0&Go=Go

Det är en öppen föreläsning för studenter därför tyckte jag att det var lämpligt att nämna det här.

Det finns plancher om hans föreläsning på Kulturanatomen och SOL center (till höger om UB) ganska tråkiga gula stora plancher utan bilder men ändock information om det hela.

Jag vill minas att det var på tisdagen men jag minns inte när eller var på SOL.

Men är ni intresserade så hittar ni nog =P

Chris
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Det verkar väldigt intresant. Du kan inte ta reda på mer exakt när, var och hur? Jag har fullt upp med föreläsningar nästa vecka (vi ska avverka 4p föreläsningar på en vecka för att kunna få juluppehåll) men det hade som sagt varit kul.

Vet du vad det ska handla om?

Greven
 

watski

Aktiv medlem
Låter mycket intressant, tack för tipset. Jag får knalla förbi Biskopsgatan och leta efter affischen.


Johan
 

Danyael_X

Aktiv medlem
2005-12-13 Gästföreläsning: Realism and Digital Photography
Tid, plats 14:15 - 15:00, Hörsalen, Humanisthuset
Föreläsare Professor Tom Mitchell, University of Chicago
Organisation Litteraturvetenskapliga institutionen | Dess evenemang

Mitchell akualiserar frågan om det digitala fotografiets egenart och dess möjligheter att skapa "realism".

Mer information http://www.sol.lu.se/current/documents/MItchellaffisch.pdf
 
ANNONS