Annons

Kameraverkstad Pentax Spotmatic

Produkter
(logga in för att koppla)

Bildamatör

Medlem
Hej

Har en gammal Pentax Spotmatic (sen ungdomsåren) som nästan blivit bortglömd.
Nu söker jag en kaneraverkstad som är duktiga (och billiga naturligtvis) och som kan göra en överrsyn på hus och objektiv.

Bl.a. har bländarmekaniken på mitt vidvinkel geggat ihop. Den går i slowmotion mellan Auto och Man. Och sen har jag ett märke på linsen på två objektiv (kameran hängde ju med överallt där man va')

Har varit i kontakt med Pentax i Uppsala och dom skrev att den enda auktoriserad Pentaxverkstaden är just dom. Har inte pratat vidare med dom utan tänkte att det borde väl finnas någon annan verkstad som man kan lita på.

Eller är det någon som har erfarenhet av att ha mekkat själv?

Tacksam för svar.

(mitt första inlägg på denna suveräna site. Så jag är spänd av nyfikenhet på svaren)
 

FredrikB

Aktiv medlem
Jag brukar gå med mina Pentaxprylar till Kameramekanik på Artillerigatan (i Stockholm), alldeles ovanför Karlavägen. De är snabba, har bra priser och gör ett bra jobb på just lite äldre kameror.
 

FredrikB

Aktiv medlem
Kom på en sak: Kameramekanik ligger längre norrut på Artillerigatan än jag beskrev, de ligger ovanför Valhallavägen!
 

Bildamatör

Medlem
Tack, men har redan via Gula Sidorna tagit reda på var dom fanns.
Pratade förresten med dom och en genomgång av kamerahuset, osedd, skulle kosta ca 1000:- + moms.

Har ingen aning om det är dyrt eller billigt?
 
ANNONS