Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor till Fotosidans C-70 ägare

Produkter
(logga in för att koppla)

oskarrr

Aktiv medlem
Jag har några funderingar angående Olympus C-70 som jag hoppas att ni som har testat kameran kan besvara.

1. Har läst att kameran ska vara snabb i uppstart men att den dock har en liten paus då den precis startat upp och att det därför ändå inte blir så snabbt i slutändan. Någon med erfarenhet av detta? Hur beter sig kameran gällande fokuseringshastighet?

2. Hur känns kameran rent materialmässigt? Jag är så less på att nästan alla nya digitallkameror är bygda av plast och därför känns allmänt gnekiga, billiga och ömtåliga. Är Olympusen något undantag? Känns den geidgen?

3. Har läst att av/på-knappen sitter lite olägligt och att det är lätt till att man råkar stänga av kameran. Någon som har råkat ut för detta ofta?

tack på förhand!
 

bear35

Ny medlem
1) Enligt mitt ovetenskapliga test tar det ca 3 sekunder att ta en bild om man håller ned avtryckaren direkt efter att ha tryckt på startknappen. Fokuseringen är helt OK så länge ljuset är skapligt, i dåligt ljus tar det betydligt längre tid.

2) Den känns helt stabil, inget som glappar (men jag har iofs inte misshandlat den!)

3) Inget problem för mig, pekfingret hamnar mer eller mindre automatiskt på avtryckaren.
 
ANNONS