Annons

Canons Powershot-serie?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jalong

Aktiv medlem
Är på G att köpa min första digital, och har spanat in Canons Powershot-serie. A30 eller A100. Canon verkar ha satsat mera på kamera och mindre på att göra pixelbroilers??? Rätt eller fel?
Någon som är insatt och vill kommentera.

/Svante
 

Jeppe

Aktiv medlem
Skulle vilja rekommendera dig att satsa på deras A40 istället. Detta ger dig en kamera som klarar 10x15 och även lite större förstoringar vid behov.
 

Jalong

Aktiv medlem
Har faktiskt ringt och kollat runt om någon har A40 hemma, men den tycks vara slut överallt och jag behöver en kvickt till en resa. Det mesta i 3000-klassen tycks var utsålt just nu. Dessutom vill jag bara ha den som en leksak och ger ev. bort den till min reskompis som fortsätter resandet. De seriösa bilderna tar jag med dia, och om några år blir det nog en digital system (om priserna går ner och min inkomst upp).
A100 borde väl räcka till "hej, nu är jag i Långtbortistan"-bilder som man får tillsänt sig via mejl, eller?

/Svante
 

prinsen

Aktiv medlem
Min pappa köpte en A40, han blev mycket nöjd. Den är enkel och samtidigt ger den möjligheter till lite manuella inställningar.
Att till lägga är kanske att min pappa har varit mycket aktiv på fotografering.
 

Jalong

Aktiv medlem
Jeppe skrev:
www.scandinavianphoto.se har säkert den hemma?
Nix. Står att den är beställd från leverantör, och jag lät Hegethorns ringa till Canon åt mig, och de kunde inte leverera förrän i slutet av månaden, vilket är försent för mig. Hur som helst har jag nu beställt en A100, och kommer troligen att ge bort den till min reskompis vad det lider. Hinner jag bli digitalbiten kommer jag nog köpa en A40 (eller dylikt) när plånboken så medger.

Tack för era inlägg!

Hälsningar Svante
 
ANNONS