Annons

Effekt på bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscarj

Aktiv medlem
Jag undrar vad är det som får bilden att se ut som den gör (alltså den grönblåa tonen i bilden).
Jag vet inte vem som tagit bilden så jag lägger inte taggar på den, bara en länk.

http://www.junkyard.se/images/brand_image/212.jpg

Har sett flera bilder med den här effekten men jag har aldrig kunnat lista ut vad det är för något.
Tacksam för svar.
 

lastrand

Avslutat medlemskap
Har du testat följande?

Image --> Adjustments --> Hue/Saturation (med "Colorize" ibockad). Gör du dessutom detta via ett justeringslager så kan du ju ändra opaciteten på justeringslagret. Jag föreställer mig att du borde kunna uppnå den effekt du är ute efter (ska vi kalla det för Matrix-grönt?).

Edit: kanske missuppfattade dig: vill du uppnå effekten direkt i kameran och inte i PS?
 

Oscarj

Aktiv medlem
Ja jag vill helst bara uppnå effekten, kvittar om det är i kameran eller i datorn. Så man kan inte få fram den effekten i en digitalkamera?
 

Fridykarn

Aktiv medlem
lastrand skrev:
Har du testat följande?

Image --> Adjustments --> Hue/Saturation (med "Colorize" ibockad). Gör du dessutom detta via ett justeringslager så kan du ju ändra opaciteten på justeringslagret. Jag föreställer mig att du borde kunna uppnå den effekt du är ute efter (ska vi kalla det för Matrix-grönt?).

Edit: kanske missuppfattade dig: vill du uppnå effekten direkt i kameran och inte i PS?
Dessutom, istället för att ändra opaciteten på justeringslagret kan du ändra lagerblandningsläget till "Skarpt ljus" istället för "Normal" Det ger en lite mer metallkänsla.
 
ANNONS