Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Träff på Ingemar Myréns vernissage i Munkfors den 11 mars

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Jag kikar ut genom fönstret och inser att vädergudarna bestämt sig för att addera ytterligare ett par decimeter snö i vår trädgård. Att ge sig ut och fotografera i det här vädret känns rätt så motigt. Kanske är det så för de flesta? Det är också svårt att planera in en fototräff utomhus med WFS när vädret är så oberäkneligt. Kanske skulle det passa med en utställning till i stället? Lottas utställning på Alster blev ju till en trevlig träff.

Ingemar Myrén i WFS besökte Lottas utställning och han berättade att han också hade en utställning på gång. Nu är det dags för honom att ha vernissage tillsammans med fyra andra konstnärer!

Vernissagen äger rum i Ransäter-Munkfors konstförenings lokaler i Munkfors. På deras sida hittar du mer information om utställningen och där finns också en länk till en karta som visar vägen.

Jag kommer att vara där klockan 11.00 då vernissagen börjar. Det vore kul om fler dök upp vid den tiden. Hinner ni inte till 11.00 är det förstås inget som hindrar att ni dyker upp senare under dagen, men det är alltid roligt att träffas. Det är förstås tillåtet att ta med kamera för den som vill.

Titta gärna i galleriet på Ingemars hemsida för att se exempel på hans fotokonst. Visst är det häftiga bilder och visst vore det kul att se en del av dessa i verkligheten? Ingemar berättade att en del nya bilder kommer att finnas med på utställningen också.

Skriv gärna in er på listan nedan, ni som har möjlighet att komma till utställningen klockan 11.00. Det ger möjlighet till samåkning om inte annat.

Jag planerar att besöka utställningen i Munkfors den 11 mars klockan 11.00:

1. Hans Svensson
2.
 

murdoc

Aktiv medlem
Martin Larsson (Arvika) ligger på 57:e plats just nu i Vasaloppet.. =)

Kan behövas lite nya tankar och det här låter som en bra idé.


Jag planerar att besöka utställningen i Munkfors den 11 mars klockan 11.00:

1. Hans Svensson
2. Tommy Jansson
 

lottawe

Aktiv medlem
Fel datum för mig, men jag kikar upp någon annan dag.

För er som har vägarna till Karlstad eller är i Karlstad så pågår en utställning på Stadsbiblioteket också med några ur Karlstads nya fotoklubb. Jag tror det är sista dag i morgon men någon kanske hinner kika in före. Jag och Pontus var där i fredags en snabbsväng och imponerades..
 

Picture

Aktiv medlem
Du kan åka med mig då, Tommy! Jag behöver någon som kan knuffa på bilen när jag sitter fast i någon snödriva...
 

murdoc

Aktiv medlem
Jo, knuffa kanske är det enda jag är kapabel till på lördags morgon.. =)
Nä, skämt åt sido så ska jag hålla mig ganska lugn.
Men nån pilsner blir det nog på mötet. Vi ska bla. till Boda Borg och härja så har nån lite stalltips om stället så är det hjärtligt välkommet.

/Tommy
 

Tes

Aktiv medlem
Inte 100% säkert att jag kommer, men jag skriver in mig iallafall.

Jag planerar att besöka utställningen i Munkfors den 11 mars klockan 11.00:

1. Hans Svensson
2. Tommy Jansson
3. Therese Nilsson
 

Picture

Aktiv medlem
Jag vill bara passa att tacka Ingemar och fyra andra herrar i utställningen "Bara herrer" för en fin dag i Munkfors! Utställningen innehöll massor av vackra tavlor, hantverk och inspiration. För er som missade utställningen nu i helgen så finns det nya möjligheter några helger till. Länk till Ransäter-Munkfors konstförening finns lite längre upp på sidan.

Det blev inget fotograferat efteråt (förutom att Tommy plåtade en plåt), men däremot åt vi gott i Sunne och vid diskussionen efter maten dök det upp en hel del idéer om vad vi kan göra framöver. Håll ögonen öppna! :)
 

murdoc

Aktiv medlem
Håller med Hans och tackar herrarna som ställde ut!
Det var en trevlig tillställning och går nu och väntar på att de ska dra mig som vinnare i lotteriet. =)

Lite synd att solskenet byttes ut mot en jämngrå massa och snålblåst men det var helt klart värt resan tvärs över Värmland. Vi (jag och Hans) låg dock efter nån silverfärgad rallybil som skulle visa oss vägen och det var med nöd och näppe vi orkade hålla jämna steg. =D

/Tommy
 

Tes

Aktiv medlem
murdoc skrev:
Håller med Hans och tackar herrarna som ställde ut!
Det var en trevlig tillställning och går nu och väntar på att de ska dra mig som vinnare i lotteriet. =)

Lite synd att solskenet byttes ut mot en jämngrå massa och snålblåst men det var helt klart värt resan tvärs över Värmland. Vi (jag och Hans) låg dock efter nån silverfärgad rallybil som skulle visa oss vägen och det var med nöd och näppe vi orkade hålla jämna steg. =D

/Tommy
Glöm det gosse! Det är jag som kommer att vinna (så det så!).

Rally?? Fattar ingenting... ;)
 

Picture

Aktiv medlem
Tes skrev:
Glöm det gosse! Det är jag som kommer att vinna (så det så!).
Glöm det tjejen! Det är jag, Jag, JAG!!! Bara för att du vann rallyt till Sunne så ska du inte tro att du fortsätter segersviten (den bröts när du skrapade trisslotten).

Hahaha! (skrattar rått men hjärtligt).
 
ANNONS