Annons

SD kort ?

Produkter
(logga in för att koppla)

imtkjlu

Aktiv medlem
Va tror ni om detta, tagit från webben ang Panasonic
132x
OBS!
En del Pentax-kameror är inte kompatibla med dessa hypersnabba kort. För säkerhets skull rekommenderar vi istället t ex Sandisk Ultra II som ändå vida överstiger alla aktuella kamerors prestanda.

Gäller det DS ?

Vad kör ni med för kort ?

Har någon provat A-Data 4GB 150X ?

Jag vill ha min 2GB va ska ja välja ???

///Kjelle
 

Andy-Pandy

Aktiv medlem
Har själv en Nikon D50 så mitt svar är inte 100% applicerbart...

Jag använder hur som helst Sandisk Ultra II kort till min kamera. Även om andra kort säkert fungerar minst lika bra så känns Sandisk säkert, vilket jag uppskattar (prisskillnaden är obetydlig om ens existerande).

Vad gäller snabbhet så vet jag att D50 t.ex. inte kan utnyttja kort snabbare än Ultra II. Med andra ord fungerar ett Ultra III kort i kameran men den kan inte utnyttja snabbheten, vilket skapar en "overkill-situation". Den enda fördelen jag har med ett Ultra III kort är att det går snabbare mellan kortläsare till dator. Vet inte om detta även gäller hos Pentax men jag kan tänka mig det.
 

Nemesis

Aktiv medlem
Har för mig att jag kör ett 1GB 130x SD i min *ist DL och det fungerar fint. Skall dock kolla upp detaljerna när jag kommer hem...
 
Jag kör med SanDisk Ultra II 66x och det fungerar ypperligt och är ett utmärkt val, för kort snabbare än så blir inte snabbare i kameran för kamerans överföringshastighet av data är långsammare än korten klarar. Det är som att köra USB 2 "high speed" tillbehör mot en dator som har USB 1... Det går i USB 1 hastighet, även om tillbehören har USB 2.

Hälsningar*
 

Signe1

Medlem
Jag har ett SanDisk Ultra 1 GB till min *istDL och tycker det fungerar kanon. Jag har heller inga erfarenheter av nåt annat och just därför gick jag in här för att se om någon annan hade det.

Tänkte nämligen köpa ett minne, funderar då på 2 GB (det är ju inte många hundralappar som skiljer) men ... skiljer det mycket på SanDisk Ultra och icke Ultra?
 
ANNONS