Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Njupeskär igen kombinerat med Rodel och natur i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
I fjol var det uppe att plåta vattenfall i Njupeskär och senare nu har det kommit upp tankar om att plåta lite actionsporter. Ett förslag är att göra ett nytt försök framåt sommaren i Sälen med Rodel (kan väl räknas som liiite action iaf?,) vattenfallsplåtning, annan natur och så kan ju Hans alltid ta med golfklubborna till banan där också:)

Tillgång till stuga i Lindvallen med 8 bäddar finns och det brukar gå att hyra grannstuga där också om många platser behövs. Bara planeringen sker i skaplig tid så..

Intressant?
 

lottawe

Aktiv medlem
Förslag om vecka/veckoslut från min sida är vecka 23 vid pingst eller i början av vecka 25 innan midsommar (för midsommarafton har jag bokat) eller vecka 29 ända in i juli.

Jag vill med och vecka nr. passar mig bäst! (klipp och klistra)
1. Lotta (helst v. 23 eller 29)
2.
3.
4.
osv.
 
Senast ändrad:

murdoc

Aktiv medlem
lottawe skrev:
....och så kan ju Hans alltid ta med golfklubborna till banan där också:) ....
Kan berätta att den banan tydligen är en av de svårare i Sverige. Hamnar man utanför banan så är det bara att ta fram en ny boll. Har även hört att det t.o.m. kan försvinna bollar även om man hamnar mitt i banan.

Rodelbanan kan verkligen rekommenderas. Det GÅR att åka hela banan utan att bromsa....men det går fasligt fort på slutet =D
Om det är Hundfjälletbanan vi pratar om? Kom just på att Lindvallen har ju en bana också.

Hur som, så låter det som en kul resa. Har inte semesterdagarna klara än så jag får avvakta mina veckor/veckoslut/dagar.

/Tommy
 

Tiki

Medlem
Sälen

Det låter helt klart intressant. Själv har jag just nu lite svårt att överblicka när jag kan vara ledig eftersom mitt arbete bara är 3 månader gammalt.

Förmodligen finns det lite roliga MTB-leder att utforska. Har jobbat där några vintrar i skidskolan i Tandådalen men aldrig riktigt funderat på vad man kan göra där på sommaren.

Långhelg skulle jag rösta på?

Mvh
Jonas
 

Tiki

Medlem
Resa till Sälen

Tack för den! Det som visades på länken verkar lovande.
Annars kan en del fotografering + MTB + rodel kombinerat med glada människor säkert bli lyckad resa.

Vi får snacka om det vid någon träff som säkert snar blir av på något sätt.

/Jonas
 

lottawe

Aktiv medlem
Vecka 29? Då kan stugan hållas fri för wfs, jag är ledig och även bike park har öppnat för intresserade. (det finns möjlighet att hyra MTB om någon vill testa utan att släpa med.)

Ifall jag är ego och kör med enkelrum finns 6 bäddar kvar. (2 per rum.) Som sagt finns ofta möjlightet att hyra grannstugan också (8 bäddar där med) om vi skulle bli många och är ute i vettig tid.

Veckoslutet 20-23/7 (eller 21-23?) eller passar mig utmärkt. Jag hänger med.
1. Lotta
2.
3.
4.
5.
6.
osv.
 

Tiki

Medlem
Veckoslutet 20-23/7 (eller 21-23?) eller passar mig utmärkt. Jag hänger med.
1. Lotta
2. Jonas
3.
4.
5.
6.
osv.

Jag inrättar mig återigen i ledet. Cred för att du tar tag i detta Lotta. Det låter som en skoj och lite annorlunda grej (-för mig iaf!) att göra. Njupeskär vore också intressant att uppleva om det går att få in i programmet.

Hoppas det blir bra anslutning till detta arrangemang.

Mvh Jonas
 

simone99

Aktiv medlem
Sälen

Hej på er
Ett tillfälle att plåta vill man inte missa. Jag har fortfarande lite svårt att veta planeringen för tiden men jag återkommer gärna senare

Simone
 

murdoc

Aktiv medlem
Tänkte slå ett slag för den här tråden.

Har nu fått klart på min semester och har passat in den helgen.
Tänkte hämta min barn den 23 vilket skulle passa bra med en fotohelg i Sälen 20/21-23.
Har tyvärr bara en plats ledig i bilen eftersom barnen ska med ner.

Veckoslutet 20-23/7 (eller 21-23?) eller passar mig utmärkt. Jag hänger med.
1. Lotta
2. Jonas
3. Tommy
4.
5.
6.
osv.
 

Tiki

Medlem
Kul om det blir så många som möjligt. Vi får diskutera hur vi löser logistiken om en vecka eller så när vi vet vilka som ska med. Själv bor jag i Karlstad numera, bil finns att tillgå om det behövs.

Det ska bli skoj det här!

Hälsn..Jonas
 

murdoc

Aktiv medlem
Det verkar inte vara nån större uppslutning för den här resan. =(

Själv så åker jag upp vilket som men visst vore det roligare om vi var några stycken.
 

Tiki

Medlem
Ja det var ett lite klent deltagarantal. Om inget radikalt händer antar jag att vi får ställa in. Synd för jag tror det är en rolig idé.

Mvh Jonas
 

simone99

Aktiv medlem
Hej alla

Det här var verkligen synd. Varje datum verkar krocka för mig. Det hade verkligen varit roligt att följa med till stugan och plåtat. Kommer ni iväg så ha det så kul. Jag hoppas kunna följa med senare i alla fall.

Ha en jätteskön sommar
Simone
 

BAn

Aktiv medlem
Jag hade mycket gärna följt med, särskilt till naturfotodelen, men den helgen är jag upptagen tyvärr.

Ha en trevlig resa ni andra!

Bengt
 
ANNONS