Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vindsurfing evenemang i Karlstad

Produkter
(logga in för att koppla)

Tiki

Medlem
Nu är jag lite ny i gamet men kan ändå inte låta bli att inbjuda/förvarna i tid till en vindsurfingtävling på Bomstad, Karlstad den 17-18:e juni.

Det är en Svenska cupen tävling i Formula. Denna klass är vindsurfingens racing klass och brädorna sticker iväg i ca 20 knops fart redan vid 5 m/s.

Det kommer även köras den kanske mera fotovänliga freestyle-klassen samt en "svensson klass" kallad freeride. Själv hade jag önskat min favoritdisciplin "vågsegling" men det är följaktligen lite svårt att genomföra på Vänern. Det kommer att monteras upp en byggställning med fin utsikt och vi har tillgång till båt och ett silikonvattenhus för systemkameror om så önskas.

Det skulle vara oerhört intressant att se vad ett gäng fotokreativa människor kan göra i denna färgglada miljö bland ett 50-tal vindsurfare. Hoppas några har möjlighet att närvara!?

Men jag antar att vi träffas innan dess.

Ps. Efterhand antar jag det går att läsa mer om tävlingen här: www.onwater.se


Mahalo/Jonas Andersson

Mob.076-831 77 66
e-mail: jonasstarboard@yahoo.se
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag kommer och plåtar vid Bomstad.

..och så kan jag tänka mig en efterföljande wfs-fest senare om intresse finns. Grillning någonstans efter sjön vid Skutberget kanske? För bilburna som inte vill köra hem isf finns en lillstuga med två bäddar samt en bäddsoffa i min stuga (där vi har haft wfsträff i somras med gångavstånd från Bomstad) och sen finns ju en hel camping nära också om det skulle bli många:)
 

Tiki

Medlem
Kvällen på vindsurfingdagen

Antingen grillar vi eller så väljer vi ett annat alternativ - jag tror nämligen det är tänkt att en buss kommer och hämtar surfdeltagarna och den som vill för en sväng in till stadens nattliv. Antagligen bjuds det på inträde till någon nattklubb också men det låter jag vara osagt. Får anledning att återkomma i ärendet längre fram när jag vet mer.

/Jonas
 

simone99

Aktiv medlem
Härligt

Det här låter som ett lysande tillfälle att få lära sig mer. Jag har fotat massa annan sport tidigare men inte denna. Är jag i stan så hakar jag på:)

Ha det så bra

Simone
 

Calle

Aktiv medlem
Det här låter riktigt kul, då windsurfing är en ny upptäckt hobby så måste det ju bli en riktigt bra kombination. Så jag hänger gärna på.
 

Tiki

Medlem
Det verkar som arrangemanget blir ytterst väldokumenterat i år. Glädjande att fler än jag ser fram mot detta.

//Jonas
 
Hejsan alla!

Kul att så många är intresserade av att komma till Onwater Windsurfsession den 17-18 Juni på Bomstadbaden/Karlstad!

Själv jobbar jag som fotograf till vardags men känner att jag nog inte hinner plåta så mycke som jag vill under denna helg, har en hel del annat att stå i för att det ska bli ett hel lyckat event!

Detska verkligen bli jätte skoj att se alla dessa bilder!!!!!

För att ge en extra sporre till er att plåta så utlyser jag nu och här en fototävling under helgen! Jag bekostar personligen ett bra pris till vinnaren!

Här e några saker att tänka på!
-Alla banners med folk runt!
-DJ
-Speaker
-Tävlande
-Publik
-Prisutdelning
-Actionbild
-Glada människor
-Festen
-Alla tävlande

Ni kan maila era bidrag till richard.strom@fotograferas.se

mvh
Richard
www.richardstrom.se
www.windsurfsession.se¨

070-4423458
 
Senast ändrad:

lottawe

Aktiv medlem
Jag är lite nyfiken på om och isf hur tävlingsbilder ev. tänkts användas eller om det bara är på kul? Har inget mot att tävla eller bidra med bilder till saker/föreningar ibland, men villkoren/uppgörelsen är viktig isf. Berätta mer.
 

Tiki

Medlem
Vattenhus

*Ahh låter briljant Richard. Jag har förresten ett Ewa-marine vattenhus i silikon om någon känner sig sugen på att bada lite med kameran. Det går i en 300D i den med originalobjektiv men inte mycket mer.

Hoppas det inte kommer någon så jag kan få priset.

/Jonas
 

lottawe

Aktiv medlem
Re: Vattenhus

Tiki skrev:
*Ahh låter briljant Richard. Jag har förresten ett Ewa-marine vattenhus i silikon om någon känner sig sugen på att bada lite med kameran.
Jag badar gärna:) och säkert fler oxå. Behöver ni bilder till förening/klubb?
 
Tanken med tävlingen är att vi ska få in så mycket bilder som möjligt.
Bilderna användes i dokumentation syfte samt reklam för tävlingen.
Så vi kan göra en bra sammanfattning av tävlingen och skicka till sponsorer samt att ha det till nästa års pr material för tävlingen!

Hoppas det gav svar på frågan!
Annars fråga mer :)

Ha det bäst och lycka till!
 

lottawe

Aktiv medlem
Bra svar.

Jag livnär mig liksom du på plåtande och tävlar i regel inte i såna tävlingar (tror du kan ana varför.) Ställer dock upp med bilder till syften jag gillar och för goda ändamål ändå ibland. (Och surfing gillar jag så det är nog inte omöjligt iaf..)
 
He he
Jag har också en påse till kameran från ewa marine, tanken var att testa det i helgen på öland, men va sjutton de blåste för bra så ingen hade tid att testa den.
Fick ner mitt canon 1D mark 2 hus och 16-35mm i min påse men det var på håret!
 

Tiki

Medlem
Frågan är vilken tävling som kommer att gå av stapeln. Den som läst det finstilta kan notera att det är två större tävlingar, en som gillar mycket vind och den andra som får betraktas en vindallergisk sport - volleyboll.

Utövare i någon av dessa sporter kommer helt enkelt att få en helg på åskådarläktarn.

Jag kan definitivt hitta ljusglimtar i båda arrangemang.

*hmmm...undrar om det behövs bollkalle under damvolleytävlingen?

/Jonas
 

murdoc

Aktiv medlem
Vilken av dagarna rekommenerar ni att fota på? Kan nog bara komma en av dagarna.
Antar att det är väldigt väderberoende...

/Tommy
 

Tiki

Medlem
Lördag

Hallå Tommy!
Om du ska välja rekommenderar jag lördag. Första dagen brukar vara mest drag i. Fast vinden är mest avgörande i det här fallet. Vi får se när det närmar sig.

/Jonas
 
ANNONS