Annons

Vem är jag?

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
Tänkte att den något kryptiska titeln skulle få alla nyfikna WFS:are att kika hit =)

Vi börjar ju bli några stycken och tänkte att det skulle vara trevligt att få veta lite mer om medlemmarna. Jo, jag är dessuotm nyfiken av mig och startar därför helt självsvådligt denna tråd.

Jag heter då Tommy Jansson och bor i Arvika. Är 38 och ett halvt år. Jobbar i en bokhandel där jag har hand om inköp, försäljning och där med förenlig verksamhet på papperssidan.
Har två barn som bor i Sälen och träffar dem ca. varannan vecka.

Gillar naturligtvis att fotografera, åka snowboard, skidor, böcker, motor, datorer, film, design m.m.
Tycker bla. om varm choklad med vispgrädde, kyckling med curry och ris, Staropramen och mjölk. Kanske inte tillsammans men gärna var för sig =)
Bor i en bostadsrätts 2:a med grannar som har efterfest varje fredag och lördagnatt mellan 03.00-05.00 och söker nu nytt boende.

Ja, det var väl lite om mig. Känn det inte som nåt krav att ni ska skriva in och berätta om er.
De som känner för det kan göra det och ni andra kan ju läsa i stället. =)

Ha en helt underbar dag!

/Tommy
 

Windy

Aktiv medlem
Jag är ett västgötskt exemplar av släktet Homosapien Scoutus, den grönskjortade varianten. Denna art trivs allra bäst utomhus oavsett väder.
Exemplaret förflyttar sig medelst gång eller cykel, men på sommarhalvåret lika ofta på en Yamaha Virago.
Just detta exemplar känns ofta igen på att den har en kamera lättillgänglig.
Exemplaret livnär sig på att förmedla ord och bilder via trycksvärta i Nya Kristinehamns-Posten.
Äter gärna kryddstarka fördoämnen och är koffeinberoende.
Detta exemplar syns också ofta på diverse idrottsarenor som åskådare, men också då och då i Broängskyrkan.
Sover gärna ofta och länge och trivs allra bäst i tält eller vindskydd.

/Windy.
 

Tes

Aktiv medlem
En snart 30-årig orolig själ som trivs allra bäst ute på vägen i bilen med massor av bra musik på stereon på hög volym. Förr kunde jag ge mig ut och åka mitt i natten när som helst för att tillfredsställa det men idag får jag ro ändå i pendling mellan jobbet i Uddevalla och kärestan, hunden & katten i Torsby.

En grafiker som mestadels jobbat med scanning och bildredigering i drygt 6 år och upptäckt kameran först på senare tid. Hade/har egentligen en "hemlig" dröm om att få jobba som testförare.
Slängde ut tv:n för ett antal år sen och läser ca 4-5 böcker i månaden.
Gillar stark mat och godis förstås. Tittar en hel del på film, tränar ibland, är ute med kameran och umgås med familjen när tid blir över.

Älskar prylar och teknik lika mycket som jag hatar det och varje gång jag köper nåt nytt måste jag kompensera med något gammalt!
 

Picture

Aktiv medlem
Kul tråd, Tommy!

Vem är jag då? En snart (buhääää...) 40-årig ex-Göteborgare som har flyttat till de värmländska skogarna via en drygt sju år lång mellanlandning i Mellerud. Jag jobbar sedan 15 år tillbaka med miljö- och hälsoskyddsfrågor. Jag och min fru Kajsa har världens goaste treåring ihop - Marcus heter han! :)

Fotograferandet för mig började redan på slutet av 1970-talet, om än i mindre skala då än nu. Idag är fotograferandet en passion, en oas där jag känner att jag kan släppa alla måsten och bara koncentrera mig på vad jag känner för stunden - för motivet, för ljuset, för formen... jag vill att bilderna ska säga något om vem jag är som person. Jag vill hitta det ovanliga i det vanliga. Det vackra i det vardagliga. Jag ogillar mycket av den attityd som jag tycker finns i samhället idag - där de oviktiga händelserna och värderingarna framställs som viktigast och får mest utrymme. I mina ögon tar de bara kraft och tid från att tänka själv. Kändishysteri och personkult är inget för mig.

Tycker om sport som kräver koncentration och precision - golf och bowling är något som jag hållt på en del med, även om det ligger nere just nu. Det är så mycket annat man måste hinna med. Bästa serien är 288. Gillar att snickra och renovera, så länge det kan ske utan tidspress. Jag skyndar gärna långsamt. Om jag inte vore gräsallergiker skulle jag kunna ligga en hel dag i gräset och bara titta på molnen (i alla fall sommartid). Tycker mycket om hundar och katter men deras päls tycker inte om mig. Björk, äpplen och hasselnötter verkar också ha något emot mig.

Även jag gillar att läsa, men det blir inte så mycket numera - tidigare hann även jag med att läsa någon bok i veckan. Jag har egentligen ett passionerat förhållande till ord - jag vill vända och vrida på dem, hitta rätt sätt att uttrycka mig på. Gillar att kunna säga något helt oväntat och skruvat som kommentar på vad någon annan sagt - därför pågår alltid någon slags "vrida-och-vända-på-ord-process" i mitt huvud. Knäppt, jag vet. Men kul! Egentligen borde jag ha ett jobb där jag fick kombinera ord och bild. Har någon ett sådant att erbjuda så hör av er! :)
 

linnean

Aktiv medlem
Jag

Jag är en tjej på snart trettio som återvänt till Värmland efter nästan tio år på en massa olika platser som Australien, London och Stockholm. Mesta av tiden har jag bott i Australien där jag bland annat läste en Bachelor of Art i foto (motsvarar en fil. kand). Utbildningen var mycket fokuserad på reklam och kravet på perfektionism fick mig att tappa suget. Jag är ingen perfektionist. Sedan dess har jag arbetat en del i mörkrum, sysslat med Grafisk Design och köpt hus utanför Arvika. Just nu jobbar nu som lärarvikarie.
Foto har kommit och gått i mitt liv. Min första stora foto grej var när jag var dokumentör på Arvika Festivalen 1994. Att jobba med foto är nog en dröm som alltid kommer att komma tillbaka. Om jag bara hade mod att satsa. Jag fotar det mesta, tycker om att illustrera känslor med mina bilder. Jag tycker om snygga och enkla bilder. Men känsla är viktigast, mina bilder blir bäst när jag låter känslan styra. Har inte lagt in några blider här på fotosidan än, men det finns endel på min hemsida http://linneanielsen.tripod.com
Just nu drömmer jag om en ny digital systemkamera eller eventuellt en mellanformat. Helst båda...
Känner någon någon som behöver en kunnig assistent så är jag mycket intresserad. Jag har nog all kunskap som krävs för att arbeta självständigt, men inget nätverk och är lite för feg. Än så länge...
 

lottawe

Aktiv medlem
Oj, så här väl har jag aldrig förr presenterat mig i ett forum. Men nån gång ska väl vara den första..

Utbildad inom områden jag inte är verksam inom. Tillbringat största delen av yrkesverksamma livet som instruktör av olika slag. Utbildad bl.a som ridinstruktör i ungdomen. Gjorde något år på Lidingö Ridskola innan jag drabbades av allergi (som senare försvunnit.) Därefter gjorde jag 7 år inom gym/aerobic kombinerat med badvaktande både uppe i Kalix samt senare i Värmland. Har pluggat mediekommunikation/information samt konst också men livnär mig numer som fotograf/grafisk formgivare sedan några år tillbaks.

I övrigt är jag stolt ensamstående mamma, kattmatte, vegetarian, skid, bräd och barfotaåkande året runt både på snö och vatten (fast barfota är jag bara sommartid förstås:)), bokmal, oljemålande, gitarrplinkande, politikintresserad med läggning åt blått och feministiskt håll. Kollar ytterst sällan på Tv-program men dess då mer på film. Gammal synthare som med åldern även lärt mig gilla jazz, soul, pop och massa annan musik med. Pratar bättre teckenspråk än engelska, innehar grönt bälte i jujutzu och så har jag det där gröna som krävs för att få vistas på golfbana med. Men de gröna har jag haft uppehåll med en längre tid men ska igång igen nu har jag tänkt mig.. Vidare så har jag alldeles för höga telefonräkningar av någon orsak. Antagligen en lättförklarlig sådan..

Har varit bosatt i bl.a Grums, Karlstad, Berlin, Mullsjö, Stockholm, Köping, Kalix.. Letar i dagsläget bo i Karlstad..
 
Senast ändrad:

Tiki

Medlem
Det här var en lite småkul tråd du drog igång Tommy - så vá tusan jag hänger på. Mitt namn är Jonas Andersson och jag är 34 år bosatt i Arvika. Idag var jag nära att kunna kalla mig Karlstadbo men ett uns av förnuft tog överhand och hejdade mig i budgivningen på en lya. Förresten räknade jag häromkvällen efter hur många platser jag bott på och fick ihop det till 9 st. som bevistats längre än ett halvår. Nu får det vara bra med flyttandet!:)

I vart fall gillar jag havet och vatten vilket får mig att dras till västkusten lite titt som tätt. Vänern är fin den också, särskilt när vinden tutar i med en kuling. Då kan jag roa mig med att vindsurfa vilket är något jag gillar.

Annars har jag jobbat som skidlärare i Tandådalen tre vintrar och därefter var jag snowboardtränare i Malung under tre skolår. Har annars magisterexamen i nationalekonomi och jobbar i huvudsak med ett tågprojekt på kommunen i Kil. Jobbet är ett samarbetsprojekt inom tillväxtkorridoren och består i att se vad som behövs göras för att få mer godstransporter på järnväg istället för på väg.

Mp3 spelaren är oftast i min närhet och i den spelas bl.a. gò pop som Kent eller rock som Pearl Jam och Monster Magnet. Egentligen finns det ett urval bra artister i varje genre vilket får anpassas efter humör.

Är annars själv en rätt kass fotograf men tycker mycket om att titta på vackra bilder. Ingen särskild typ av bild föredras men visst är naturen ofta enastående vacker?

Får passa på här och fråga om någon är pigg på att sticka ut och ta lite kort vid mountainbike cykling någon kväll? Det skulle vara kul att få utbyta lite idéer på rörliga motiv. Jag har även en kraftfull pannlampa samt en 15 watts lampa på styret om det går att göra något av det? Snön måste förstås bort från backen men det är inte långt undan.

Nåväl, surfpremiären verkar kunna bli av över påskhelgen i Strömstad. Kul kul!!

Ha en glad påsk!

Mvh
Jonas
 

trashmasta

Aktiv medlem
Jag?

Bor sedan en vecka tillbaka i en tvåa på herrhagen tillsammans med min underbara flickvän. Spenderat den senaste veckan åt att leta efter saker som ligger "i en låda någonstanns". Allt onödigt har jag hittat, allt bra finns längst in i förådet.

Övrig tid ägnas åt sportfiske och åter fiske. Helger, kvällar och nätter, beroende på årstid och fiskart. Mina vänner tycker jag har ett sjukligt intresse, men det är mitt sätt att koppla bort stress och vardag.
En kall novembernatt då termometern visar runt femton minus, kan bäst spenderas på klarälvensstrand, med en termos varmt, rykande kaffe, någar spön, fryst slom, lysstavar och annat som är en nödvändighet i jakten på laken, en fisk man kan jaga i dagar och (framförallt) nätter utan att se röken av.
Är jag inte där sitter jag nog i en båt på norsälven, kryper i vassen vid en bäck i norra värmland eller smyger med flugspöt längs en älv i norge.

Sportfiske är som foto inte helt gratis, speciellt inte om man har intresse av att ha än väldig massa prylar. För att finnansiera det hela jobbar jag på ett av karlstads alla IT-företag sedan ett par år tillbaka. Har även vart en sväng på Ericsson när det fanns samt proffice. Utbildning har jag knappt, eller iallafall ingen jag har användning av.

Fotandet går väldigt bra ihop med sportfisket vilket förhoppningsvis kommer märkas på mina bilder lite längre fram på året.
 
ANNONS