Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota inplastade produkter (+ Friläggning)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Håller på och fotar en bunt med säckar som är inplastade, vilket inte är det lättaste, då man får ganska mycket reflektioner i plasten.

Provat att "släta ut" plasten och fått reflektioner osv någorlunda under kontroll (tar dock gärna emot fler tips!)

Skall även frilägga produkten, vilket visade sig vara riktigt svårt inplastad, så några tips om hur jag skall gå tillväga där?


/Jocce
 

harryett

Aktiv medlem
polfilter KAN vara nyckeln


blir det problem så är en metod att snurra filtret så att en yta på plastförpackningen blir utan gläns och sedan montera ihop alla sidor i photoshop.. det bör inte vara svårt alls om du använder stativ
 

Jocce

Aktiv medlem
harryett skrev:
polfilter KAN vara nyckeln


blir det problem så är en metod att snurra filtret så att en yta på plastförpackningen blir utan gläns och sedan montera ihop alla sidor i photoshop.. det bör inte vara svårt alls om du använder stativ
Hm, är blixtens reflexer som stör, men det kanske funkar med polfiltret ändå?

Det jag har svårast för är friläggningen!

Hur skall jag gå tillväga?


/Jocce
 

harryett

Aktiv medlem
använd penverktyget i photoshop och konvertera till markering.. det är lättast..

använd vit bakgrund

använd hellst inte blixtar.. då blir det svårt att få till polfiltret lätt
 

Jocce

Aktiv medlem
Körde med "extrahera" filtret och reultatet var väl okej iallafall, men ändå riktigt svårt att få nått som är 3-dimensionellt och genomskinligt som plast att se naturligt ut efter friläggningen är riktigt svårt!

Skall jobba på nedre högra hörnet lite till, resultatet ser ni här:

http://www.jsh.se/temp/inplastad02-small.jpg


/Jocce
 

ola-hansson

Aktiv medlem
Hej
Testade lite med din fil. Gjorde så att jag duplicerade bilden, ljusade upp så att plasten runtom blev som jag vill ha den. Lade på en lagermask och målade fram den bruna påsen. Klart!
 

Bilagor

ANNONS