Annons

Interiör bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexandraX

Aktiv medlem
är det någon som har några tips på hur jag får hyfsade bilder på interiörer? Ska fota jobb en vän har gjort, belysning i hem, butiker och köpceter... Har en Dimage 7i och ps and thats it. :) Tacksam för hjälp Alexandra.p@chello.se
 

Malin77

Medlem
Alltså jag är ingen expert men vad jag tycker är läckert är om du kombinerar tungsten light med utomhus ligh presis innan skymmning om det är mycket fönster, om du vill ta bilder när det är mörkt ute hade jag lyst upp rummet med smålampor som redan fins där, typ fönster lampor bord lampor osv och sedan användt en tungsten balanserad film, annars kan det vara kul om man tar dagstid med vanlig film och kanske ha en liten lampa tänd för att få lite amber värme i bilden, och sedan förstoss använda en blixt typ softbox i fall det behövs ljusas upp i nåt hörn, det allra bästa är dock att kolla i lite inrednings tidningar och plocka lite ideer och se hur de har löst olika problem...
inte så mycket till hjälp kanke men i allafall ett svar..
Malin
 

janm

Aktiv medlem
"Photographing buildings inside and out" av Norman McGrath. Den handlar i huvudsak om interiörfoto.
 
ANNONS