Annons

Roadtrip tips

Produkter
(logga in för att koppla)

LCF

Avslutat medlemskap
Hej
Jag och en kompis ska ut på en fotoroadtrip nästa vecka då det är skollov. Nu är det så att vi har problem att komma på resmål så därför tänkte jag fråga ifall ni har några tips.

Vi kommer att utgå ifrån Linköping och vara borta en tre-fyra dagar. Vi kommer att färdas i bil och vi vill inte åka alltför långt (treriksröset är alltså inget bra tips).
Tacksam för många olika tips i alla färdriktningar.

Mvh
lcf
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Välj ett ämne för resan.
Göta Kanal på hösten?
Platser längs kusten?
Historiska platser?

Du har inte sagt om målet med resan är något särskilt resultat typ bildspel eller så.
 

LCF

Avslutat medlemskap
Mål

Målet med resan är att det finns inget mål förutom att ha det trevligt alltså ska inte bilderna presenteras för någon förutom våra album/arkiv. Frågan jag ställer är väl ifall ni har några smultronställen i södra Sverige som ni vill dela med er. Det behöver inte vara ställen där fotograferingen är en stor del av upplevelse.


Hoppas jag inte rörde till det ytterligare nu.

lcf
 
Senast ändrad:

LCF

Avslutat medlemskap
Vi har faktiskt varit inne på just Tiveden har du några speciella ställen för Tiveden är ju rätt så stort.

Tyvärr så faller Gotland bort då vi inte har lust att åka färjan över. Men jag kan tänka mig att det är härligt där såhär års.
 

LCF

Avslutat medlemskap
Roinek

Hur mycket finns av det som är beskrivet i Guillous böcker?
Har du möjligtvis någon länk där det finns en karta (nutida) över dessa platser?
Och vilka är värda att besöka Arnäs, Forsvik, Forshem eller vad de nu heter?

Jag såg att du har varit i Garphyttans nationalpark, är det värt att besöka?

Vi har också funderat på ett naturreservat vid Södra Vi norr om Vimmerby (jag kommer inte på vad det heter) är det någon som varit där?

lcf
 
Senast ändrad:

davidh

Aktiv medlem
Ta en karta över halva Sverige, den södra delen. En penna, en ögonbindel och vips så har ni resmålet.

Ett annat tips är att bara sätta er i bilen o dra iväg, vid varje stor korsning så slår ni tärning och det skall bära av åt höger eller vänster.

Trevlig resa.

/David
 

micro

Aktiv medlem
Davids tips lät ju klart roligast!
Ska själv dra iväg på en roadtrip med en polare så snart tillfälle ges, skulle bli i somras men det sket sig så det får väl bli nästa sommar, för tälta ska man, annars är det fusk :)

Vi börjar i Västerås och har Köpenhamn som ändå bestämda stopp, sen lär det väl bli typ Amsterdam och Hälsingborg eller nåt sånt. Kanske blir tärningen efter Köpenhamn? :)

Jag tänkte köra 24 eller 28mm rätt igenom som enda tema!
Sen får bilderna bli på allt från bakfull polare till kokande skithög till Golf (färdmedlet), nattklubbar, korvmojar eller vad annat skoj man hittar efter vägen.

Mvh Micke
 

Gunnar D

Aktiv medlem
LUCIFER skrev:
Vi har faktiskt varit inne på just Tiveden har du några speciella ställen för Tiveden är ju rätt så stort.
Tivedstorp är nog en bra utgångspunkt, i närheten där finns Nationalparkens info-station.
Trollkyrka, Fagertjärn, osv, finns massor av vacker o orörd natur.
Kolla på nätet, googla på tiveden.
 

LCF

Avslutat medlemskap
Fulufjällets natinalpark

Hur är denna park?
Någon som varit där?
Är det värt den extra bilresan?


Tärningen lät onekligen som en rolig idé. Jag håller att kolla upp tiveden men fler tips vore jättebra eftersom tärningen har ju sex sidor...


lcf
 

LCF

Avslutat medlemskap
Tänkte bara berätta att det blev Tiveden och Omberg med omnejd.

Skulle stannat en dag till ute på vägarna men vi kände oss besegrade av kylan och beslöt att återvända efter en mycket kall natt i bilen.

Tack för all hjälp.
Bilder kanske dyker upp i en inte allt för avlägsen framtid.

lcf
 
ANNONS