Annons

Hur många brott mot PUL kan man begå?

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
Ser inget brott mot PUL i bilden, men häftigt med så många skallar så tätt.
 

Eeros

Aktiv medlem
Var är bilden tagen? Några av uniformerna ser väldigt osvenska ut. Är bilden tagen utomlands, är det inget brott mot PUL att publicera den, vad jag vet. Dessutom blir det snart lagligt igen att publicera dylika bilder tagna i Sverige också.

Btw, bra bild!
 

Dykbjörnen

Aktiv medlem
Jag skulle tippa på att bilden är tagen i lördags på Gärdet (Stockholm), där försvaret hade uppvisningar. Det fanns ett gäng militärer från utlandet där, vilket kunde förklara de konstiga uniformerna.

/Björn
 

donka

Aktiv medlem
haha det här kan man ju göra en riktigt rolig lek av ju.. Du skulle kunna göra en sån där bok.. placera ne polar med likadana kläder på varje bild med massor av folk.. Eller kanske "jag ser något som du inte ser, gissa vad det är?" hehe ;) fin bild i alla fall
 

BAn

Aktiv medlem
psst Anders...

Du såg väl att du blev fotograferad?

En man i uniform med blankt märke i baskern och med mörka solglasögon, i bildens mitt, i den reserverade sektorn, tar uppenbarligen ett foto på dig. Jag tror inte han kommer från Datainspektionen...

Bad han om ditt samtycke inför en eventuell personuppgiftsbehandling?
 

afe

Aktiv medlem
Re: psst Anders...

BAn skrev:
Du såg väl att du blev fotograferad?

En man i uniform med blankt märke i baskern och med mörka solglasögon, i bildens mitt, i den reserverade sektorn, tar uppenbarligen ett foto på dig. Jag tror inte han kommer från Datainspektionen...

Bad han om ditt samtycke inför en eventuell personuppgiftsbehandling?
Hehe, fast han ser ju inte ut att rikta kameran mot mig...

Bilden är för övrigt tagen på Gärdet under Swedish Battle Camp igår.
 
ANNONS