Annons

Lexmark X83 för fotoutskrifter??

Produkter
(logga in för att koppla)

matknu

Aktiv medlem
Min svåger har en dylik apparat som ingick i hemdatapaketet och nu när han köpt en digitalkamera och fint papper så var förväntningnarna stora...men ajajaj så dåligt det blev!? Är det någon som har en X83 och kan skriva ut med fotokvalitet eller klarar skrivaren inte att producera bilder med fotokvalitet????
 

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
Du har möjligtvis inte glömt att ställa om skrivaren från vanligt papper till fotopapper(inkjet)? Det måste du göra, annars så doserar skrivaren ut för lite färg vilket ger ett rätt risigt resultat...
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag har ingen koll på den aktuella skrivaren. Men att ett papper är bra betyder inte att det funkar ihop med skrivaren.

Epsonskrivarna t ex är rejält känsliga för vad man matar dem med. Jag har provat att stoppa in sånt där billigt Kodakpapper som man kan köpa på Onoff men det blir bara gröt som inte ens min mamma skulle vara nöjd med.

Och som Niklas säger, även om man har ett papper som funkar med skrivaren så måste man ha rätt bläckmängd. Och är det ett tredjepartspapper utan instruktioner för precis din skrivarmodell måste du experimentera själv. Och då gäller det att man kan justera bläckmängden manuellt. Och att man kan göra det för varje färg för att komma på banan med färgerna.

Men sen finns ju risken att skrivaren inte klarar jobbet också. Inte brukar de väl stoppa med fotoskrivare i hemdatorpaket?
 

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Jag har en Lexmark 3200 och får småsvarta linjer som dominerar i svart.
Min son har en HP 1315 som skriver perfekt.
I båda fallen har vi använt Blankt Kodak papper.
 
ANNONS