Annons

Din käraste ägodel

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Vilken är din käraste ägodel? Det måste vara en materiell tingest, inte husdjur eller så.

Jag äger inte så mycket saker, så jag har ingen dyr bil eller annat att "skryta" med;-)
För min del är det min gitarr. Jag spelar på den nån timme varje dag, vårdar den och modifierar den då och då. Idag avslutade jag ett litet "lyft" på den då jag lagt ljust träfanér på huvudet för att ändra utseendet. Förut var det helt brunt.

Vad har du för grunka som du gillar?
 

Bilagor

Johan Ahlbom

Aktiv medlem
Har många duppeditter som jag gillar, allt från min iMac, skrivplattan el dykklockan. Men den pryl som skänkt mig mest glädje den senaste tiden är nog ändå min kamera, skratten vid fotoögonblicket, känslan av att bilden "satt", få komma hem o redigera bilden, lägga upp den på fotosidan o få kritik på den :)

/Peace
 

Bilagor

Makten

Aktiv medlem
Den bilden gick jag inte alls och väntade på, nädå, hehe;-)
Egentligen borde jag ha exkluderat kameror i frågeställningen, men jaja. Det lär väl bli några stycken:-D
 

mannbro

Aktiv medlem
Min hemmabar - saloon i westernstil - som jag håller på att bygga. Det är ett evighetsprojekt som nog aldrig blir helt klart, men här trivs jag.

Huset vi bor i har tidigare varit en SMU-gård (missionskyrkans ungdomsverksamhet). Det rum som baren är byggd i har tidigare varit kyrksal, så det är drygt 60kvm stort och har över 4 m i tak :)
 

Bilagor

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Tänkte det kunde vara kul att svara i tråden men kan liksom inte välja.
Kanske är det ett negativt tecken..

Min käraste ägodel när jag tänker lite längre är nog min närvaro där jag bor. Att få vakna upp med måsar som skriker, fjällen i ryggen och havet i utsikten..

Jag ser mycket av det jag "äger" som en välsignelse, ngt son inte är asbolut självklart att jag skall äga..

Jag försöker behålla distansen till den prylrika tillvaron, men det är svårt. Medvetenheten dock, hjälper att behålla perspektivet.


MVH Niclas, som svamlar lätt på "flygaredagen":)
 

Makten

Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Tänkte det kunde vara kul att svara i tråden men kan liksom inte välja.
Kanske är det ett negativt tecken..

Min käraste ägodel när jag tänker lite längre är nog min närvaro där jag bor. Att få vakna upp med måsar som skriker, fjällen i ryggen och havet i utsikten..

Jag ser mycket av det jag "äger" som en välsignelse, ngt son inte är asbolut självklart att jag skall äga..

Jag försöker behålla distansen till den prylrika tillvaron, men det är svårt. Medvetenheten dock, hjälper att behålla perspektivet.


MVH Niclas, som svamlar lätt på "flygaredagen":)
Ja, om man ändå kunde känna så:-( Ett utmärkt inlägg. Prylfixering är ett jävla elände, och prylar ger bara tillfällig lycka. Jag skulle lätt byta bort mina ägodelar mot lite trevlig utsikt som du nämner t ex. Eller varför inte kärlek?

Men men, jag tänkte med tråden mest kolla vad det är för saker som ni gillar;-) Kan tänka mig att det finns en del "penisförlängare" i form av fina bilar och sånt därute, hehe.
 

Nerevarine

Aktiv medlem
För mig tror jag ändå det är min kamera...jag älskar den lika mycket just nu, trots att den står där helt utan ett endaste objektiv att klä på sig... =)

Men jag gillar min hembio som jag lagt flera år och mängder med pengar på att bygga upp...dock kommer den i andra hand idag.
 

Makten

Aktiv medlem
Nerevarine skrev:
Haha ja....vad hade du räknat med? :p
Att en kamera var för "tråkig" för att vara käraste ägodel;-) Möjligen kan jag förstå en äldre mekanisk kamera, men en modern sak, nä. Det är som en diskmaskin eller nåt. Men det är ju kul att fota:)

Edit: Gitarren har jag förresten satt ihop själv efter de specifikationer jag ville ha. En "vanlig" gitarr är inte särskilt upphetsande;-)
 

pallep

Aktiv medlem
Mest prylar när han dör vinner. :)
Kameran är nog favoriten för tillfället men för hoppningsvis ska jag ha lite mer tid till mina andra leksaker.
Den här t.ex.
 

Bilagor

Nerevarine

Aktiv medlem
Makten skrev:
Att en kamera var för "tråkig" för att vara käraste ägodel;-) Möjligen kan jag förstå en äldre mekanisk kamera, men en modern sak, nä. Det är som en diskmaskin eller nåt. Men det är ju kul att fota:)
Haha...ja, vi får allt tycka olika. Men jag tycker allt att min kamera är lite skojjigare än en diskmaskin.. :p
 

pallep

Aktiv medlem
Nerevarine skrev:
Haha...ja, vi får allt tycka olika. Men jag tycker allt att min kamera är lite skojjigare än en diskmaskin.. :p
Man ska inte underskatta diskmaskinen det är en dold hjälte i vardagen.
Man borde inrätta en diskamskinens dag.

/Patrik som bara haft diskmaskin i 2 år och nu skådat ljuset.
 

Bilagor

Makten

Aktiv medlem
Ibanez Magnus skrev:
Jo, du. Det är svårt att välja.
Men vi är nog i samma ballpark :)
Nämen titta, broder Magnus! :-D

pallep skrev:
Man ska inte underskatta diskmaskinen det är en dold hjälte i vardagen.
Man borde inrätta en diskamskinens dag.

/Patrik som bara haft diskmaskin i 2 år och nu skådat ljuset.
Ja, diska är så fruktansvärt vidrigt tråkigt att diskmaskinen verkligen förtjänar att hyllas;-)

bengt luthman skrev:
nu när vintern är blott ett minne så får de tnog bli dessa....
Oj, nu blev man ju sugen på att åka lagg också. Hann bara med en vecka i år:-(
 

Ibanez Magnus

Aktiv medlem
Ja, broder Magnus är här och spökar också.
Här är ju klart mindre troll och det är ganska skönt att slippa gitarrer ibland.

/Magnus
 
ANNONS