Annons

fotoskolor i England?

Produkter
(logga in för att koppla)

wahad

Aktiv medlem
jag letar ocskå efter fotoskolor i england, men framförallt i london. Någon som vet någon bra skola i london? Helst med bildjournalistisk inriktning.. Hittar verkligen inget när jag söker..

Tack!
 

Thomas Ekström

Aktiv medlem
Camberwell, vet inte om det är bildjournalistik eller ej dock.

http://www.camberwell.arts.ac.uk/courses/photography/ba_hons_photography.htm


London College of Communication, där finns det BA Honours Journalism innon foto.

http://www.lcc.arts.ac.uk/courses/undergraduate/ba_photography.htm


Grejen med London är att det är så populära kurser, och grupperna är oftast hur stora som helst, kring 60 pers är inte ovanligt har jag hört. Lärarna har inte tid att guida alla elever, kommunikationen funkar inte så bra, många egon i klassen.

Som sagt, har inte upplevt det själv, men det är vad jag har hört.

Jag studerar en timme utanför London i en skola som är mindre, ca. 25 st i klassen, och tror att man får mycket mera ut av en sådan skola än den största, som absolut inte betyder den bästa!
 

wahad

Aktiv medlem
Aah tack så mycket!

Nej 60 pers i en klass verkar inte för bra alltså..
så din skola ligger inte mer än en timme utanför london? Det var ju inte så farligt. Trivs du? Vilken typ av foto pluggar du?

Ska kolla upp skolorna du skickade nu. Tack för länkarna.
 

Tobiasl

Aktiv medlem
Tänk på att större delen av London ligger en nästan en timmes väg från London ;) Att bo inne i "storlondon" är definitivt ingen garanti för att man har nära till ex. Westminister. Faktum är att majoriten av de som bor i London tillbringar rätt lite tid inne i de centrala delarna.