Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vardagshjältar

Produkter
(logga in för att koppla)

gors

Aktiv medlem
Jag brukar bli på bra humör av Fredrik Funcks bilder i DN. Hur grått och trist ämnet än är lyckas han ofta göra något totalt oväntat. Han har ju varit med ett tag, men energin tycks inte ha sinat än på långa vägar.

Blev lite nyfiken på vilka favoriter ni andra har bland alla de pressfotografer sliter dag ut och dag in på hemmaplan med presskonferenser, politikerporträtt och skolstrejker.
 

mipert

Aktiv medlem
Kent Hult som jobbar åt Sydsvenskan i Sthlm.

Lyckas alltid få rätt vinkel och när han tar porträtt får han det där lilla extra som tyder på intresse och kunskap.

Raka motsatsen till ”om vi remmar på nu hinner vi ta en fika”-fotograferna som man stöter på ibland.
 

mipert

Aktiv medlem
Per Lindström som bland andra är orsaken till den höga kvaliteten på Sydsvenska Dagbladet.

Han har ju under några år varit ansvarig för det bildmässiga på tidningen och är en person med kunskap om fotografi. Skrev i Aktuell Fotografi för femton år sedan.
De gånger han tar bilder lyckas han hitta knorren i vardagen.
Titta på böcker som ”Lunds nav” och ”Döden i Lund”.
 

FredrikB

Aktiv medlem
Jag gillar bl a Lars Epsteins Stockholmsbilder i DN. Han hittar ofta fina stämningar och har ett bra öga för bilder.
 

micro

Aktiv medlem
Kanske i helt fel genre, men Peter Gunnars på Auto MotorSport är nog den enda riktigt bra bilfotograf jag stött på. Alla andra motortidningar vill bara visa bilar, medans Peter verkligen gör nåt bra med bildera samtidigt som de motorgalna får sitt. Tidningen släpps varannan vecka så man tycker att "bilmotiven" borde vara slut för länge sen, men alltid blir man positivt överaskad av vad han lyckats hitta på. Försök själv hitta på 10-20 nya sätt att visa en bil, svårt?
han gör det 24 gånger/år!

Mvh Micke
 
ANNONS