Annons

Praktiskt i Gamleby

Produkter
(logga in för att koppla)

sattanius

Aktiv medlem
Hej kära gamleby-bor och blivande sådana!

Det är mkt fixande innan man flyttar upp till denna by och jag tänkte att det kunde underlätta med en liten tråd där ni som redan bosatt sig kan svara på våra härliga frågor!

Jag tänkte starta med en bredbandsfråga...

Vad jag förstår är det tele2 eller bredbandsbolaget som gäller (?). Vad använder majoriteten av er?
 

BlackCola

Medlem
Ok att dom har en bra utbildning men "Byn" e ett jäkla skitställe, det enda rätte e "vika" eller Västervik dårå =)
Så du får ju se till å hänga där lite =)
ere ngn telefon tjofes bredband du ska ha så e väl bbb bäst? dom enda som har redigt bbb e nog bostadsbolagets lägenheter.
 
BBB

Just nu jobbar jag på Bredbandsbolaget o kommer flytta till Åbyhöjden 19 augusti. Jag har kollat upp möjligheterna där o Bredbandsbolaget har absolut bäst o billigast leveransmöjligheter... upp till 24 mbit för 279:- med studeranderabatt.... eller 328:- för 2mbit inkl telefoni
 

sattanius

Aktiv medlem
Ok, du som jobbar på BBB kanske då vet om man kan uttnyttja studeranderabatten (som då varade i ett år) och sedan när rabatt-tiden går ut byta till lägre hastighet o billigare?
Vet du om det finns nåt bredbandsuttag så man kan få 100mbit?

Kul att du också flyttar till Åbyhöjden! :)
 
Senast ändrad:
Man kan nedgradera till 2mbit o ligga kvar på samma pris efter 12 månader... Det var påväg att installeras LAN där först men det blev inte så. Så det är ADSL eller VDSL man kan få där... schyst hastighet oxå... nära till telestationen.
 

johan_w

Aktiv medlem
Hehe... I gamleby finns inget internet knappt. uschhh... BBB 10/10 kommer inte finnas därpå 100 år :D
 
ANNONS