Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ljustätt tyg

Produkter
(logga in för att koppla)

rommedahl

Medlem
ska inreda mitt nya mörkrum och behöver ljustäta en dörr öpning och ett fönster.
Ljustätt tyg ifrån photax och andra ställen är ju dok skitdyrt. någon som vet vart man kan köpa billig ljustätt tyg eller vet något annat smart sätt som man kan ljustäta på.

Knarkus
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
I en tråd som var uppe innan så föreslog någon att använda alu-folie mellan rutorna (om du har dubbelfönster) Dock är detta en lite mer permanent lösning men det är nog det billigaste..

Även om ljustätt tyg är lite dyrare är det grymt mycket smidigare än att hålla på med en massa maonitskivor eller dylikt.
 

jenz79

Aktiv medlem
Jag använde en vanlig karton som jag skar till i lagom bitar så det passade fönstret och sen en svart sopsäck över det. Det gick åt massvis med silvertejp. Inte så snyggt kanske, men effektivt och billigt!
 

Ariann

Medlem
Borde kanske göra ett litet PS: även om den uppges vara "ljustät" vet jag inte om den verkligen duger för mörkrum! Men kanske värt att kolla i alla fall. Var bara ett litet tips...
 

rob

Aktiv medlem
När jag labbade i badrummet så använde jag två lager med vanligt brunt tjockt omslagspapper med ett lager aluminiumfolie mellan.
Lägg ihop, tejpa runt om, Ta-da!
Bara att ställa in den mellan rutorna när det är mörkläggningsdags.
 
ANNONS