Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Program För Bildspel-pc

Produkter
(logga in för att koppla)

F.HENNING

Aktiv medlem
Hej !!

Jag är ute efter ett bildspelsprogram som är hyffsat avancerat men inte "top off the line". Bildspelet skall kunna brännas på DVD och spelas upp via DVD-spelare mot en projektor.

Bör också kunna "loopas" eller vad det kallas så att det går om och om igen. Hänger kanske mer på DVD-spelaren...

Några bra tips och idéer ?

Fredrik
 

Skalis

Aktiv medlem
Har du tittat på MovieMaker som finns inbyggt i XP (om du har XP förstås...)? Där går det att göra rätt ok bildspel med övergångar och ljud. Om det är bättre eller sämre än andra program kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte testat nåt annat. Har tyvärr inte gjort någon avspelningsbar DVD av bildspelet heller, men det borde funka.
Det är värt dock att kolla på eftersom det redan finns i datorn.
 

andmag

Aktiv medlem
De flesta dvdspelarna klarar ju att visa jpg själva bara o bränna data-dvd med bilderna.

Annars har de flesta brännarprogrammen denna funktion inbyggd eller som plugin.

Finns en del andra program såsom Adobe Photoshop Album eller Jasc Paint Shop Pro Album. finn en del gratis/trailprogram däribland photo to movie >> http://lqgraphics.com/software/phototomovie.php
 

Skalis

Aktiv medlem
F.HENNING skrev:
Hej !

Hittar inte detta i datorn. Har XP.
Sökte på Movimaker men hittade inget !!

Fredrik
Klicka på:
Start - Alla Program - Tillbehör - Windows Movie Maker

Om man tittar i utforskaren skall programmet ligga i C:\Program\Movie Maker\moviemk.exe
 
ANNONS