Annons

Måla fram markering i CS2 som i Elements?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lejjonet

Aktiv medlem
Ska försöka förklara den kanske lite kryptiska rubriken. I skolan har vi Photoshop Elements, har där hittat ett verktyg som jag tycker är jättebra när man ska markera någonting, t.ex en gran i en bild. Kommer inte ihåg vad det heter men knappen ser ut som en penna med en oval markering bakom (som i smart lagningspensel), med den är det bara att måla där man vill ha en markering så slipper man använda t.ex. magnetlasso. Nu är problemet det att jag inte har elements hemma utan CS2 och jag kan omöjligt hitta detta verktyg, finns det inte eller har jag letat för dåligt? Är det någon som förstår vad jag menar?

Kram julia
 

_Michael_

Aktiv medlem
Efter att ha letat utan framgång misstänker jag att Adobe har ersatt vertyget med dom andra markeringsvertygen för att dom antagligen har massa fördelar mot det som var i Elements, leta lite på nätet så kanske du kan lära dig hur du ska använda något av dom andra för att uppnå rätt resultat...

www.webdesignskolan.com och gå till Photoshopskolan?
eller www.pixel2life.com/tutorials/Adobe_Photoshop/All/ ?
/Michael
 
Senast ändrad:

Lejjonet

Aktiv medlem
Va typiskt, det som var så enkelt att använda, är inte så bra på markera, tar så förbaskat lång tid, men isåfall, vilket verktyg är bäst av dem som finns?

Kram Julia
 

GrAcK

Aktiv medlem
Alternativet som finns i CS2 är väl 'Quick Mask Mode'? Tryck på 'Q' och måla svart där du vill ha markering. Det kommer bli rött och tryck sedan 'Q' igen för att återgå till 'Standard Mode' och se markeringen.

Hoppas du förstår.

/Viktor
 
ANNONS