Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändra färgen på den grå "ramen"

Produkter
(logga in för att koppla)

Ponnytok

Aktiv medlem
När jag redigerar vissa bilder som ska in på min hemsida så vill jag redigera dem med en viss grön färg som bakgrund istället för den grå som är i PS, men går det att ändra det?
(det ska altså inte vara med på kortet utan bara ha som bakgrund när jag fixar färger osv)

Är ni inne och kan svara snabbt vore jag jätteglad!

Tack på förhand
/Charlotte
 

Kalle_B

Aktiv medlem
för att ändra bakgrundsfärg i Photoshop så är det bara o dubbelklicka på den bakre rutan av dom två rutorna som går om lott på varandra i paletten till vänster. Vill du ha samma bakgrundsfärg som du har tex på hemsidan så ta en skärmdumå på hemsidan och öppna i photoshop, sedan tar du bara pimpetten och klickar på den färg du vill ha från hemsidan och sedan har de exak samma färg i photoshop..

Jag förstod inte riktigt vad du menade men jag gissar...
 

jenz79

Aktiv medlem
Välj färg och ta Paint bucket (G) och shiftklicka i den gråa rutan runt bilden där du vill ändra färg.

//Jens
 
ANNONS