Annons

den perfekta BB programme?

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
Hej!

Under åren har man testat många olika program: PS, rawshooter, nikon capture, phase one, mm mm...!

Ingen är riktigt bra, gillar raw shooter, enkelt med skärpa, färger mm mm med saknar PS funtioner, fins det ytterligare program som man inte testat som skulle se ut/ att använda som rawshooter men med PS funktioner?


--J--
 

BIF-BigFoot

Aktiv medlem
Du kan ju alltid kombinera..

Använd RS för att "framkalla" dina Rawbilder , spara som tex TIFF för att inte tappa för mycket & Öppna TIFFen i PS och gör det du önskar där..

Det finns ju nått program som hetter bibble , jag gillade det inte... Jag trivs med ACR i PS

Har dessutom för mig att bibble fans som plugin till PS så att man inte behöver mellanspara en stor TIFF..

/Bosse
 

lacrits68

Aktiv medlem
BIF-BigFoot skrev:
Du kan ju alltid kombinera..

Använd RS för att "framkalla" dina Rawbilder , spara som tex TIFF för att inte tappa för mycket & Öppna TIFFen i PS och gör det du önskar där..


/Bosse
Hej Bosse!

det är precis så jag gör nu....men vore det inte underbart och ha all-i-ett? =) Men gillar MYCKET RS runda "färg-pajen" som man kan laborera med färgerna!!!

Har inte kollat bible.....ska göra ett försök, leta och se om jag hittar den!

Sen är det alltid en kostnadsfråga det blir dyrt att köpa både PS + valfri annan programvara eller 2...!


--J--
 

BIF-BigFoot

Aktiv medlem
Man kan ladda hem demo på bibble på deras hemsida

http://www.bibblelabs.com/

Bibble lite kostar 70$ x 7,50 = 525
Bibble pro kostar 130$ x 7,50 = 975

Båda är rätt överkomliga

Alternativ till stora Photoshop CS2 som kostar närmre 10,000 kr är ju Photoshop Elements 4 som kostar c:a 950 kr

Eller , leta efter en begagnad photoshop licens och köp uppgradering. denna kostar c:a 3000 kr..

Hoppas jag inte rörde ihopa det för mycket..

MVH
Bosse
 

BIF-BigFoot

Aktiv medlem
Sen har ju Adobe köpt Pixamatec så vad som händer med RS får ju framtiden utvisa , vinns tråd om detta här på FS.
 
ANNONS