Annons

Med bilden i fokus.

Produkter
(logga in för att koppla)

Rosethorn

Medlem
Okej, jag vill inte hacka på tekniken och det tekninska inom foto. Det är intressant, och viktigt för att framhäva elementen som utgör bilden. MEn jag tycker mig se en del konstiga attityder till foto på FS. Den bifogade filen visar vad jag menar.

Snälla, fotografi är ett yrke, jag vet. Men det är framför allt ett artistiskt uttryckssätt, en konstform i vilken bildkategori man än ser till. Det vinns alltid nånting man vill få fram genom en bild eller ett fotografi man tar, annars skulle man inte ta den. Annars skulle man inte vara intresserad. Så varför, varför ska man alltid se till hur bildens delar framhävs före de faktiska delarna och vilket motiv man valt? Precis som i den tidigare diskussionen jag startade vill jag framhäva att motivet gör bilden, och tekniken fotografiet. Det finns ingen poäng i att korekturläsa en text om du inte kan språket och ingen poäng i att fotografera nåt du inte vet vad det är. I min värld är motivet i fokus, sen bilden.
 

Bilagor

Määtza

Aktiv medlem
Antagligen är det formulerat så för att man inte ska ge en bild 5 bara för att det är en söt katt på bilden, även om kvaliten på bilden är undermålig.
 
ANNONS