Annons

Poster/Affish

Produkter
(logga in för att koppla)

zazall

Medlem
Hej, nu är det så att jag söker antingen en bildidée eller en bild som jag kan använda till en affish.

Affishen är till Piratpartiet, och det ska handla om intrigitet. Alltså 'big brother' betende från de makt havande i Sverige, jag vill ha en bild som beskriver allt utan att behöva skriva något specielt.

Men jag har inte kunnat komma på något, det är hemskt irreterande eftersom jag vill verkligen ha en riktigt bra bild till en affish.

PS
Jag är inte alls intresserad av att diskutera politik här på fotosidan, om ni vill det så får ni gå in på piratpartiets hemsida.
http://www.piratpartiet.se/
DS
 

cmgo

Aktiv medlem
Fick en tanke när jag läste din fråga här

Fyra stolpar med kameror och en "liten människa" altså taget i fågel perpektiv mellan dessa fyra övervakare.

Kanske inget o ha men det var vad som flög genom mina tankar när jag läste din fråga.
 

zazall

Medlem
Hrm, det var faktisgt en riktigt bra idée. Fast frågan är om jag kan fixa det själv. Men tackar iallfall.
 

l-malmqvist

Aktiv medlem
Ang. øvervakning så kan du gøra såhær:

Utgå från ett vardagsrum

Bygg en falsk mellanvægg som ser avsågad ut med den sågade delen mot kameran. Stæll den i mitten så att den ser ut som en skiljevægg mellan två lægenheter.

Dekorera om lite i ena rumshalvan så att det ser ut som två olika lægenheter.

Arrangera en modell med telefon i ena halvan så att det ser ut som om hon/han pratar i telefon.

Arrangera en modell med polisuniform i andra halvan med ett glas mot væggen, tjuvlyssnande.
 

zazall

Medlem
Ja det var det verkligen jag sitter och planerar den just nu, jag ska se om jag får tag på en polis uniform. Det svåraste blir troligtvis att få tag på modeler till dom bilderna. :p
 

Lan

Aktiv medlem
Bra med en disclaimer Anders, själv råkar jag veta en del om Piratpartiet genom en vän. Så även om jag inte stöttar er politiska ide så kan jag tänka mig lämna lite ide material.


1, Tänk dig ett rullband med olika postpaket på, det sitter en arbetare i blåställ eller postens uniform och sorterar under översyn av en polis/myndighetsperson. Kanske en klassisk svarta solglasögon och svart kostym med öronsnäcka.

2, Samma situation, fast myndighetspersonen står med en säck och tar saker från bandet.

3, En trippelmonterad bildserie.

Ruta 1,
En glad data användare i medelsvensson hem. Oväsentligt vad han gör, bara modem/bredbandsjacket är med i bild.

Ruta 2,
Ta en ny bild, från sidan av den glada data användaren. Vänster sida på bilden sammanfogas med en ny bild där någon mecklar med trådar i väggen och man ser tydligt ett precis likadant jack i väggen som bild 1.

Ruta 3,
Visa bild på 'övervakningsbil', ta en bild på en nyhetsbuss från sidan. Editera bort texterna, lämna antennerna på taket.

4, En perspektiv bild. I ena ändan av fotot finns en oskarp musiker, en rad händer som kommer in från sidan, skärpan ligger på Cd skivan som langas fram mot 'kunden/kameran'.

5...nej nu får det räcka. Dags att jobba lite också.
 

ChiPs

Aktiv medlem
zazall skrev:
Ja det var det verkligen jag sitter och planerar den just nu, jag ska se om jag får tag på en polis uniform. Det svåraste blir troligtvis att få tag på modeler till dom bilderna. :p
Loves ide e grym. Som jag ser det framför mig kan båda modellerna ses bakifrån, framför allt polisen. Kameran placeras alltså snett bakom polisen som står med örat mot väggen. Tror det kan skapa en sjysst känsla att man inte ser modellernas ansikten, lite läskigare.
 

zazall

Medlem
Lan skrev:
Bra med en disclaimer Anders, själv råkar jag veta en del om Piratpartiet genom en vän. Så även om jag inte stöttar er politiska ide så kan jag tänka mig lämna lite ide material.


1, Tänk dig ett rullband med olika postpaket på, det sitter en arbetare i blåställ eller postens uniform och sorterar under översyn av en polis/myndighetsperson. Kanske en klassisk svarta solglasögon och svart kostym med öronsnäcka.

2, Samma situation, fast myndighetspersonen står med en säck och tar saker från bandet.

3, En trippelmonterad bildserie.

Ruta 1,
En glad data användare i medelsvensson hem. Oväsentligt vad han gör, bara modem/bredbandsjacket är med i bild.

Ruta 2,
Ta en ny bild, från sidan av den glada data användaren. Vänster sida på bilden sammanfogas med en ny bild där någon mecklar med trådar i väggen och man ser tydligt ett precis likadant jack i väggen som bild 1.

Ruta 3,
Visa bild på 'övervakningsbil', ta en bild på en nyhetsbuss från sidan. Editera bort texterna, lämna antennerna på taket.

4, En perspektiv bild. I ena ändan av fotot finns en oskarp musiker, en rad händer som kommer in från sidan, skärpan ligger på Cd skivan som langas fram mot 'kunden/kameran'.

5...nej nu får det räcka. Dags att jobba lite också.
Lite osäker på det där men, det kan fungera med något liknande. Fick därimott en idée av det du skrev.

4-5 bilder läggs ihop till en bild. allt se riktigt sammanhängande ut som om allt var en bild.

Bild 1: Glad pojke/flicka ca 15-20 år sitter och skriver på datorn, man ska se bilden i profil. man ska se bredbands kabeln gå in iväggen.

Bild 2: nytt rum med mörk bakgrund, till vänster sitter en person och kopplar samman kablarna precis där kabeln från bild 1 går in, i mitten av den här bilden sitter en person med en dator.
man ser sen en kabel som redan är kopplad till höger.

bild 3: här sitter en person som verkar sitta på ett företag, stort och viktigt. den här personen kan vara en förälder. som också ser glad ut, eftersom dom har kanske en trevligt diskussion llr liknande.

Det här tycker jag verkar lovande, och skulle vara riktigt rolligt att göra. så jag ska nog göra detta med. Det kommer i allafall att bli något liknande.
 

cmgo

Aktiv medlem
Loves ide är mycket bra men personen kanske ger mera dramatik om den likanr en underättelse tjänst person typ KGB eller CIA.
 

robowich

Aktiv medlem
Jag tycker avlyssningsrummet skall vara fullt av KGB-liknande snubbar med headset, bandmaskiner och avlyssningsutrustning. I lägenheten sitter en oskyldig kvinna och språkar i telefonen. lägenheten bör vara ljus varm och hemtrevlig KGB-sidan kall, grå och full med "storebröder".
 

l-malmqvist

Aktiv medlem
robowich skrev:
Jag tycker avlyssningsrummet skall vara fullt av KGB-liknande snubbar med headset, bandmaskiner och avlyssningsutrustning. I lägenheten sitter en oskyldig kvinna och språkar i telefonen. lägenheten bör vara ljus varm och hemtrevlig KGB-sidan kall, grå och full med "storebröder".
Kul att min idé verkar funka. Jag tror att det ær bæst att hålla det enkelt - dvs. en person per sida - men iden om olika færgtoner ær bra, att færga allmænljuset blått på polissidan och gulrøtt på "telefon"-sidan med gelfilter borde gå lætt.
 

zazall

Medlem
Jo självklart så spelar färger en stor roll när det gäller affisher/propaganda/reklam/posters eller vad du vill kalla det.
 

AntoX

Aktiv medlem
Gör något väldigt svenskt som är utspelar sig om xx antar år, då man ser hur övervakade och kontrollerade vi är..om du förstår..^^
 

zazall

Medlem
Jag letar förnärvande efter polis uniform... Har en modell klar redan, men får se med den andra. förhoppningsvis så ställer hon upp.

Polis uniformen kan jag förhoppningsvis fixa rätt så snart, men vi får se med det. Annars så får man fixa till lite eget . . .

Jag har även fått lite tips om hur jag kan få med lite bra vinklar på bilen, utan några specialla objektiv/filter.
 
ANNONS