Annons

Tamron AF SP

Produkter
(logga in för att koppla)

Signe1

Medlem
90/2,8 Di Macro 1:1 till Pentax

Har någon provat detta? Testade detta i dag i fotobutiken men då på en canon. Kändes himla trevligt. Vet någon?
 

Signe1

Medlem
Du har ingen Pentax i din kameraväska, kan man lita på att det funkar lika bra till Pentax som till någon annan kamera?
 

interpix

Aktiv medlem
Det skulle jag tro, fungerar hur bra som helst på min Pentax. Lite bullrig AF men optiskt är det toppen.
 
Signe1 skrev:
Du har ingen Pentax i din kameraväska, kan man lita på att det funkar lika bra till Pentax som till någon annan kamera?
Ja, den funkar bra med Pentax. Tamron och Pentax har t o m samarbetat en gång i tiden, men sen Tamron valde Konica-Minolta (och numer Sony) som partner så samarbetar Pentax med Tokina istället.

Hälsar
R
 

johanni

Aktiv medlem
Verkar dock vara jobbigt att få tag på :( När man väl bestämt sig, så är det slut överallt...
 

millimeter

Aktiv medlem
johanni skrev:
Verkar dock vara jobbigt att få tag på :( När man väl bestämt sig, så är det slut överallt...
Det är sant. Jag letar samma objektiv till Minolta. Scandinavian Photo har tydligen sagt att det ska komma under mitten av juli för Minolta, kanske ramlar Pentaxvarianten in samtidigt.
 

johanni

Aktiv medlem
Verkar tyvärr inte så, alla fotoaffärer jag pratat med hittills säger att de är helt slut hos återförsäljarna och att de inte vet när de kommer in :(

Letar för fullt i tyskland nu, och hoppas på napp :)

Ingen som vet några bra fotoaffärer i köpenhamn förresten? Ska dit nu i veckan, och det kan ju inte skada att leta lite där också...

Johan
 
ANNONS